سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس به نقل از وزیر نفت :

ایران حدود 5 میلیارد دلار درآمد در بخش پتروشیمی کسب می کند

ایران حدود 5 میلیارد دلار درآمد در بخش پتروشیمی کسب می کند

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر نفت در نشست کمیسیون متبوعش ، به نقل از وی گفت : پیش بینی شده در سال جاری حدود 5 میلیارد دلار در بخش پتروشیمی درآمد نصیب کشور شود.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر در تشریح جلسه امروز -یکشنبه- کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی مسائل و مشکلاتی که بخش تولید به آن مبتلاست بررسی و راهکارهای حل آن ارائه شد؛ همچنین پیشنهادات اصلاحی کمیسیون و نمایندگان در خصوص لایحه بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه زنگنه وزیر نفت و معاونان آن در جلسه حضور یافتند، افزود: زنگنه گزارشی درباره بخش پتروشیمی و مسائل و مشکلات آن در سال 94 ارائه داد، که پروژه های زیاد در سال گذشته و عدم درآمد مناسب سبب بدهی به پیمانکاران شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت تولید نفت در اسفند ماه سال گذشته به حدود 2 میلیون بشکه در روز افزایش یافته و در بخش پتروشیمی بسیاری از پروژه ها در سال 95 به بهره برداری می رسد، که درآمدی حدود 5 میلیارد برای کشور کسب می کند.
سبحانی فر با بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی ها یکی از مشکلات اصلی در سال گذشته بوده است، تصریح کرد:کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش تمایل زیادی دارند که با طراحی و برنامه ریزی مناسب زنجیره ارزش تولید تکمیل می شود و سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر خواهد شد .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا