دلایل‌افزایش‌حجم‌توضیحات‌شرکت‌های‌بورسی

دلایل‌افزایش‌حجم‌توضیحات‌شرکت‌های‌بورسی

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس با اعلامی نکاتی درباره افزایش حجم توضیحات شرکت های بورسی در مورد عملکرد ۶ ماهه، عمده نامه های ارسالی و دریافتی را ناشی از مواردی چون وضعیت پوشش و تحقق درآمدها و دلایل آن معرفی کرد.

 علی بیک زاده درباره افزایش حجم توضیحات شرکت های بورسی درباره عملکرد 6 ماهه و اعلام نکاتی از سوی مدیران شرکت ها اظهار داشت: بعد از تغییر رویه انتشار اطلاعات ناشران در کدال که از اول خرداد سال جاری شروع و به صورت انتشار مستقیم اطلاعات انجام می شود، روال نظارت سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر نیز تقویت شده است.

وی ادامه داد: بنابراین در راستای نظارت پس از افشاء توسط ناشران بورسی، اطلاعات اعلامی و منتشره در کدال در اسرع وقت توسط کارشناسان بررسی می شود تا مدیران  و مسئولان شرکت ها در صورت لزوم ، نسبت به رفع نواقص و مشکل و تکمیل و اصلاح اطلاعات اقدام کنند. به این ترتیب موارد اصلاحی در قالب اطلاعیه ها و نامه توضیحی شرکت ها اعلام می شود تا همگان در جریان آخرین مسائل ناشران قرار گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سهامداران محرم شرکت ها بوده و حق دارند از کم و کیف وضعیت مالی و عملیاتی بنگاه ها مطلع باشند، افزود: در فرایند ارسال نامه سازمان بورس و دریافت توضیحات تکمیلی ،عمده نکات مربوط به توضیحات مدیران شرکت ها در مواردی چون وضعیت پوشش و تحقق درآمدها و دلایل آن است تا سهامداران در تصمیم گیری ها بهتر عمل کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بورس پرس بیک زاده خاطر نشان کرد: با این حال روال انتشار توضیحات تکمیلی شرکت های بورسی درباره عملکرد 6 ماهه ادامه دارد تا سهامداران هر شرکتی از آخرین وضعیت ناشران مطلع بوده و با قابلیت اتکایی بیشتری تصمیم گیری کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا