تثبیت قیمت های شمش چین در جنوب شرق آسیا

تثبیت قیمت های شمش چین در جنوب شرق آسیا

مدیر یک کارخانه در جاکارتا هم می گوید، خرید شمش داخلی ریسک کمتری دارد اما کلاً باید منتظر بود و شرایط را رصد کرد.

 

بر اساس گزارش پلتس و به گفته منابع تجاری محلی، در روز پنجشنبه بازار شمش وارداتی به جنوب شرق آسیا ثابت بود. کارخانه های واردکننده و تأمین کنندگان شمش منتظر مانده اند زیرا قیمت ها اخیراً افزایش داشته است. یک تاجر محلی گفت: قیمت ها در این هفته بالا بود او هیچ معامله ای را گزارش نکرده زیرا کارخانه ها پیشنهادهای خود را پس گرفته اند. او سفارشی برای شمش گرید Q275 با قیمت 325 دلار CFR تایلند دریافت کرده است.
خریداران در فیلیپین با فرارسیدن تعطیلات عید پاک در بازار فعال نیستند. پیشنهادها برای شمش 120 میلیمتری چین گرید Q275 در هفته گذشته 333 دلار CFR مانیل بود. در تاریخ 14 مارس هم 50 هزار تن شمش روسیه با قیمت 320 دلار CFR فیلیپین معامله شده و در اواخر هفته هم 30 هزار تن دیگر برای تحویل در ماه می با قیمت 325 دلار CFR معامله شده است.
تولیدکنندگان نورد در فیلیپین قیمت های بالاتر را هم می پذیرند زیرا قیمت های داخلی میلگرد شدیداً افزایش داشته است. یک تاجر فیلیپینی گفت : تولیدکنندگان نورد این کشور برای تسریع عملیات تحویل حاضر به پذیرش قیمت های بالاتر هستند. این تاجر خرید محموله ای از شمش با ضخامت 120 میلیمتر گرید Q235 با قیمت 340 دلار CFR تحویل اواسط آوریل و قیمت 330 دلار CFR تحویل اواخر آوریل و یا اوایل ماه می را گزارش داده است.
به تأیید منابع تجاری در جاکارتا؛ تقاضا برای میلگرد در اندونزی همچنان راکد است زیرا فعالیتهای ساخت و ساز از ماه ژوئن آغاز می شود. به گفته یک تولیدکننده نورد از اوایل ماه مارس قیمت های داخلی میلگرد از 5 هزار روپیه در حال افزایش و رسیدن به مرز 6 هزار روپیه (453 دلار) است.
پیشنهادها برای شمش با ضخامت 130 میلیمتر چین گرید Q275 در حال حاضر 320 دلار CFR اندونزی تحویل ماه می است . قیمت ها برای محموله های تحویل داده شده در ماه مارس 260 دلار CFR بود . یک تولیدکننده نورد گفت: فعلاً سفارش شمش ریسک است و من اطلاع ندارم کسی سفارش داده باشد. مدیر یک کارخانه در جاکارتا هم می گوید، خرید شمش داخلی ریسک کمتری دارد اما کلاً باید منتظر بود و شرایط را رصد کرد.
در روز تاریخ 24 مارس ارزیابی هفتگی Platts برای شمش وارداتی به شرق آسیا از 300 تا 315 دلار به 315 تا 325 دلار CFR افزایش یافت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا