ایران می تواند از مازاد ظرفیت تاسیسات ال ان جی عمان استفاده کند

ایران می تواند از مازاد ظرفیت تاسیسات ال ان جی عمان استفاده کند

تهران مذاکراتی را با مسقط برای بهره جویی از مازاد ظرفیت تاسیسات ال ان جی عمان برای مایع سازی گاز ایران به منظور صادرات آغاز کرده است.

 

به گزارش روزنامه تایمز آو عمان، ایران مذاکراتی را با عمان  کرده که طبق آن تهران می خواهد گاز خود را به مسقط بفرستد تا از طرفیت تولید این ال ان جی این کشور استفاده کرده و گاز خود را پس از تبدیل به گاز طبیعی مایع به کشورهای دیگر صادر کند.
محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان یکشنبه (یکم فروردین ماه) در نشست سالانه خود با نمایندگان رسانه های عمانی گفت: تاسیسات ال ان جی عمان سالانه حدود یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن مازاد ظرفیت دارد که می تواند برای مایع سازی گاز طبیعی استفاده شود.
تأسیسات ال ان جی عمان با سه ردیف پالایشی (ترین) در مجموع ظرفیت تولید ١٠ میلیون و ٤٠٠ هزار تن  ال ان جی دارد.
عمان هم اکنون  ال ان جی  تولید شده در این تأسیسات در منطقه سور را به بازارهای آسیایی و اروپایی صادر می کند، تا کنون هزار و ٩٠٠ محموله از گاز مایع تولیدی این تأسیسات از سال ٢٠٠٠ تا کنون صادر شده است.
الرمحی گفت: مذاکراتی جدی با تهران برای ساخت یک خط لوله ٢٦٠ کیلومتری برای صادرات گاز ایران به عمان در حال انجام است.
ایران و عمان توافق کرده اند سالانه ١٠ میلیارد مترمکعب گاز از ایران به عمان صادر شود و در سال ٢٠١٤ نیز یک تفاهمنامه برای فروش گاز ایران به مدت ٢٥ سال به ارزش ٦٠ میلیارد دلار میان این دو کشور امضا شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا