ایران بهترین گزینه اسلام آباد برای واردات انرژی است

ایران بهترین گزینه اسلام آباد برای واردات انرژی است

وزیر آب و برق پاکستان با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد در شرائط پسابرجام و لغو تحریمها، گفت: اکنون ایران بهترین گزینه برای پاکستان برای واردات برق، گاز و نفت است.

 

خواجه محمد آصف، وزیر آب و برق پاکستان گفت: لغو تحریمها امکانات، فضا و زمینه های خوبی را برای گسترش همکاریهای ایران و پاکستان بویژه در حوزه واردات انرژی از ایران فراهم کرده است.
وی با اشاره به این که هم اکنون میزان واردات برق پاکستان از ایران کمتر از یکصد مگاوات است، افزود: بستر لازم برای افزایش این رقم به یک هزار مگاوات و در مراحل بعدی، به سه هزار مگاوات فراهم شده است و ایران به عنوان یک کشور همسایه و همجوار پاکستان، بهترین گزینه و اقتصادی‌ترین مسیر برای پاکستان در زمینه واردات گاز، برق و نفت است.
آصف، واردات انرژی از ایران را دارای صرفه اقتصادی برای کشورش دانست و تصریح کرد: امیدواریم در جریان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، پیشرفتهای بزرگی در حوزه مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور ایجاد شود.
وزیر آب و برق پاکستان عنوان کرد: با توجه به این که پاکستان با بحران شدید کمبود برق روبروست، تمایل داریم واردات برق از ایران را به سه هزار مگاوات افزایش دهیم و امیدواریم در آینده نه چندان طولانی، بتوانیم حجم واردات برق از ایران را از میزان کنونی به یکهزار مگاوات، و در فازهای بعدی در حدود سه تا چهار سال آینده، این رقم را به سه هزار مگاوات افزایش دهیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا