نرخ بهره نیم درصدی بین بانکی در انگلیس هفت ساله شد

نرخ بهره نیم درصدی بین بانکی در انگلیس هفت ساله شد

کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه برای هفتمین سال پیاپی، نرخ بهره بین بانکی در این کشور را در حد نیم درصد نگه داشت.

 

9 عضو کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس در نشست این کمیته در روز پنجشنبه، به ثابت ماندن نرخ بهره بین بانکی رای دادند.
این برای هفتمین سال پیاپی است که بانک مرکزی انگلیس که برای اولین بار در سال 1694 تاسیس شده، نرخ بهره بین بانکی در این حد پایین نگه می دارد.
تصمیم بانک مرکزی انگلیس درحالی صورت می گیرد که نگرانی هایی از وضعیت اقتصاد جهانی و نتایج همه پرسی ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد.
با این حال 'مارک کارنی'، رئیس بانک مرکزی انگلیس پیشتر پیش بینی کرده بود که نیاز به افزایش نرخ بهره بین بانکی تا دو سال دیگر وجود ندارد.
نرخ بهره ی نیم درصدی میراث دولت کارگر است که در سال 2009 و همزمان با بحران اقتصادی در اروپا، به تدریج از 5.75 درصد به نیم درصد کاهش یافت.
تصمیم بانک مرکزی انگلیس برای ثابت نگهداشتن نرخ بهره ، متعاقب نشست کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا( فدرال رزرو) در روز چهارشنبه گذشته صورت می گیرد.
بانک مرکزی آمریکا در نشست روز چهارشنبه اش تصمیم گرفت که نرخ بهره بین بانکی را بین 0.25 درصد و 0.5 درصد نگه دارد.
این بانک به رغم تقویت بازار کار آمریکا، نرخ تورم 2 درصدی را معیار اصلی برای تغییر نرخ بهره بین بانکی دراین کشور اعلام کرده است.
بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر گذشته نرخ بهره بین بانکی را افزایش داد و انتظار می رود که این نرخ در سال جاری میلادی چهار مرتبه دیگر افزایش یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا