معاون سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

رشد ۱۱ درصدی پروازهای برنامه‌ای نوروز/ صدور مجوز ۳۴۰۰ پرواز فوق‌العاده

رشد ۱۱ درصدی پروازهای برنامه‌ای نوروز/ صدور مجوز ۳۴۰۰ پرواز فوق‌العاده

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آمار پروازهای برنامه‌‌ای و فوق‌العاده در نوروز گفت: ایمنی در اولویت نخست سازمان هواپیمایی کشوری برای تمام سفرهای هوایی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد خداکرمی با بیان این‌که برای بازه زمانی 25 اسفند تا 18 فروردین 95 تعداد 14 هزار و 650 پرواز برنامه‌ای در مسیرهای داخلی انجام خواهد شد که رشد 11 درصدی نسبت به نوروز 94 دارد اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای سفر در ایام نوروز علاوه بر پروازهای برنامه‌ای تاکنون برای مسیرهای داخلی در بازه زمانی 25 اسفند تا 18 فروردین تعداد هزار و 684 مجوز پرواز فوق العاده برای شرکت‌های هواپیمایی صادر شده است.

وی تصریح کرد: از 25 اسفند 94 تا 18 فروردین95 تعداد هزار و 624 پرواز برنامه ای بین‌المللی انجام می‌شود که نسبت به نوروز 94 رشد 4 درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر پروازهای برنامه‌ای تعداد هزار و 780 مجوز پرواز فوق العاده بین المللی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی صادر شده است.

وی با بیان این‌که ایرلاین‌ها ملزم به رعایت حقوق مسافر در پروازهای داخلی بر اساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری هستند و در صورت تاخیرهای پروازی بیش از یک ساعت یا ابطال پروازها ایرلاین‌ها موظف به رعایت بندهای درج شده در دستورالعمل حقوق مسافر هستند افزود:البته طبق مکاتباتی که با  شرکت‌های هواپیمایی انجام شد در صورت تاخیرهای بیش از 4 ساعت که مشمول پرداخت خسارات به مسافران می‌شود در صورتی که مسافران برای دریافت خسارات خود به شرکت هواپیمایی مربوطه رجوع کرده باشند خسارت‌های آنها طبق دستورالعمل پرداخت می‌شود و حتی ایرلاین‌ها مستندات خود را برای سازمان هواپیمایی ارسال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جزئیات حقوق مسافران در برابر میزان تاخیرهای پروازی و حتی ابطال پرواز در دستورالعمل حقوق مسافر درج شده است گفت: برای مسافرانی که از طریق حمل و نقل هوایی سفر می‌کنند «زمان سفر» در اولویت قرار دارد بنابراین دریافت خسارت ناشی از تاخیر در اولویت نخست مسافران نیست.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه تاخیرهای پروازی شامل موارد متعددی از جمله نقص فنی هواپیما و نامساعد بودن شرایط جوی است گفت: ایمنی در اولویت نخست سازمان هواپیمایی کشوری برای انجام تمام سفرهای هوایی است چراکه در غیر این‌صورت می‌تواند جان مسافران را تهدید کند و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش سفرها از مسافران درخواست می کنیم در صورت بروز احتمالی تاخیرهای پروازی٬ مسافران صعه صدر داشته باشند.

خداکرمی یادآور شد: از ماه‌ها قبل جلسات متعددی با شرکت های هواپیمایی برگزار شد و نمایندگان ایرلاین‌ها موظف شدند در صورت تاخیر پرواز ضمن پذیرایی از مسافران، با حضور در جمع مسافران علت تاخیر را به آنها توضیح دهند و تلاش خود را برای رفع نقص فنی، اعزام مسافران با هواپیمای جایگزین خود یا سایر شرکت‌های هواپیمایی انجام دهند.

به گفته وی، ایام نوروز قطعا پرترافیک‌ترین روزهای سفرهای نوروزی است و تمام دست اندرکاران تلاش خود را برای انجام سفری ایمن خواهند کرد.   

مسافران سفرهای هوایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه شده توسط شرکت های هواپیمایی از سوی دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری٬ می توانند با شماره تلفن های 61022355- 61022015 و تلفکس 66048007 ٬ پست الکترونیکی shekayat@cao.ir و صندوق پستی 1798-13445 دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا