رئیس اتاق اصناف: بیش از سه برابر نیاز مردم کالا وجود دارد

رئیس اتاق اصناف: بیش از سه برابر نیاز مردم کالا وجود دارد

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اینک بیش از سه تا چهار برابر نیاز بازار، کالا در انبارها وجود دارد و برای تامین اقلام مورد نیاز مردم هیچ نگرانی وجود ندارد.

«علی فاضلی» امروز (سه شنبه) در گفت وگو با ایرنا افزود: بازار باثبات و آرام کنونی، حاصل تدبیر دولت و همکاری و تلاش اصناف برای تامین کالای مورد نیاز عموم است.
وی ادامه داد: وجود کالا و عرضه فراوان، عاملی برای کنترل کننده قیمت هاست و با تدبیر کارشناسی دولت و برگزاری نمایشگاه ها و فروش های فوق العاده در چند نقطه شهر تهران و برخی شهرستان ها، تحریک بازار میسر شد.
فاضلی اضافه کرد: با وجود برخی سیاست های غلط مالیاتی در گذشته و فشاری که به واحدهای صنفی تحمیل می شد، بازار هیچگاه متلاطم نشد.
وی تصریح کرد: بازار در شرایط سخت کنار نظام و حاکمیت بود و امروز که شاهد بارقه های امید در اقتصاد کشوریم همچنان کنار نظام و مردم خواهد بود و خود، بازار را تنظیم می کند.
رئیس اتاق اصناف ایران مشارکت گسترده مردم در عرصه انتخابات را دارای پیام دانست و ابراز امیدواری کرد مجلس آینده، کارآمد و دارای برنامه های خوب در حوزه اقتصادی باشد.
فاضلی اضافه کرد: نقش جامعه 25 میلیونی اصناف از انقلاب مشروطه تا انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس بی بدیل است اما اکنون باید از حضور اصناف به عنوان یک مجموعه منسجم و کارآمد «همراه نظام در دوران تحریم» و «همگام با دولت در پساتحریم» سخن گفت.
وی گفت: تحریم ها سرمایه اصناف کشور را به یک سوم کاهش داد، قدرت خریدشان برای تامین مواد اولیه به یک سوم رسید و با محدودیت های بسیاری در تجهیز و نوسازی واحدهای خود روبرو شدند اما هیچگاه از حمایت از برنامه های نظام دست برنداشتند.
رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: مدارا با مردم یک اصل کاری، وظیفه دینی و اخلاقی و بر مبنای مسئولیت اجتماعی آنها نسبت به جامعه و مردم است.
وی ادامه داد: نظارت بر بازار و همچنین فروش های فوق العاده صنوف به صورت مستمر ادامه می یابد و 360 اتاق و 8600 اتحادیه در سراسر کشور برای خدمت به مردم و بررسی شکایت های اجتماعی در حالت آماده باش به سر می برند.
فاضلی اطمینان داد: امسال با توجه به تدابیری که دولت و تشکل های صنفی اندیشیده اند، مردم نوروزی همراه با ثبات و آرامش در بازار را تجربه خواهند کرد.
وی پیش بینی کرد: بازار ایران در سال آینده دوران شکوفایی و رونق را پیش رو خواهد داشت و اتفاق های خوبی در بخش تولید و نظام توزیع رقم خواهد خورد.
به گفته این مسئول، همدلی بخش اقتصاد غیردولتی با دولت و هماهنگی مجلس و دولت در اولویت بندی موضوع های اصلی اقتصادی و توجه به پیشنهادها و برنامه های تخصصی تشکل های بخش خصوصی، موجب پیشرفت اقتصاد می شود.
وی افزود: اگر فقط 10 درصد از سه میلیون واحد صنفی کشور برای یک نفر اشتغال ایجاد کنند، در سال آینده 300 هزار شغل در بخش اصناف محقق می شود؛ این اتفاق دور از ذهن نیست و به حمایت دولت و همراهی مجلس نیاز دارد.
فاضلی تاکید کرد اجرای پروژه «باران» (تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش) با توجه به مشخص شدن مختصات سخت افزاری و نرم افزاری صندوق های مکانیزه فروش نخستین و اصلی ترین پروژه اتاق اصناف ایران در آغاز سال آتی خواهد بود.
از دوازدهم اسفندماه فعالیت پنج نمایشگاه فروش بهاره به منظور عرضه مستقیم کالاهای مورد نیاز مردم در سطح مناطق مختلف تهران آغاز شد.
این نمایشگاه ها در پارک ارم، بوستان ولایت، حکیمیه تهرانپارس، فرهنگسرای خاوران و مصلای امام خمینی(ره) تا بیست و یکم اسفند ادامه دارد.
پیش از این «داود کرمی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار تهران، به خبرنگار ایرنا گفته بود مسئولیت برگزاری این نمایشگاه ها با اتاق اصناف تهران است و اتحادیه های صنفی پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، خشکبار، شیرینی و شکلات و مواد شوینده در آن مشارکت دارند.
به گفته وی، برای عرضه کالا با تخفیف در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای استان و همچنین فروش های فوق العاده در واحدهای صنفی هماهنگی لازم شده است.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران نیز هجدهم اسفندماه با رد هر گونه کمبود کالا گفته بود: اکنون کالا در بازار به اندازه کافی وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا