مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

آزادسازی تجهیزات بلوکه شده ایران در اروپا آغاز شد/جان تازه به صنعت پتروشیمی

آزادسازی تجهیزات بلوکه شده ایران در اروپا آغاز شد/جان تازه به صنعت پتروشیمی

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت های ایتالیایی و آلمانی مانند زیمنس در آزادسازی تجهیزات توقیف شده ایران همکاری کردند و توانستیم تجهیزات تعدادی از پروژه ها را تحویل بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرضیه شاهدایی در خصوص آزادسازی تجهیزات صنعت پتروشیمی که توسط شرکت های خارجی به بهانه تحریم، توقیف شده بودند، به ایرنا گفت: پس از تشدید تحریم ها، برخی از تجهیزات خریداری شده برای طرح های پتروشیمی ایران، در مبدا توقیف شده و فروشندگان از واگذاری آن به ایران خودداری می کردند.

وی ادامه داد: اما در دو ماه گذشته که مذاکرات با 1+5 به مراحل پایانی خود نزدیک شده و شرکت های خارجی مطمئن شده بودند ایران و 1+5 به توافق خواهند رسید، آزادسازی تجهیزات را شروع کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مراحل پایانی مذاکرات هسته ای، تعامل این شرکت ها با ایران بهتر شده بود، اضافه کرد: در ماه های اخیر برخی تجهیزات توقیف شده، دوباره آزاد شدند و حتی برخی از این تجهیزات در حال حاضر در پروژه ها نصب نیز شده اند.

شاهدانی در خصوص آزادسازی تجهیزات صنعت پتروشیمی توسط شرکت زیمنس نیز گفت: این شرکت تعدادی از توربو کمپرسورها که توقیف شده بود را آزاد کرده است. خوشبختانه با وجود قطع همکاری با ایران، توانستیم تجهیزات را تامین کنیم.سایر شرکت های ایتالیایی و آلمانی نیز در آزادسازی تجهیزات توقیف شده ایران همکاری کردند و ما توانستیم تجهیزات تعدادی از پروژه ها را تحویل بگیریم.

انتهای پیام
 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا