طلا به ۱۲۲۸ دلار رسید

طلا به ۱۲۲۸ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با نیم درصد کاهش به ۱۲۲۸ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بر نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا تمرکز کرده اند، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و به پایین ترین رقم در حدود 2 هفته گذشته رسید.
افزایش شاخص ها در بازارهای جهانی بورس در طی چد روز گذشته موجب تضعیف قیمت طلا شده که از ابتدای امسال رشدی 16 درصدی را شاهد بوده است.
پس از آنکه بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی خود را آنگونه که انتظار می رفت ثابت نگه داشت و ارزش ین در برابر دلار افزایش یافت و شاخص های سهام شاهد افت بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد کاهش به 1228 دلار و 56 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 1.3 درصد کاهش به 1229 دلار و 10 سنت رسید. قیمت طلا اوایل امروز به 1225 دلار و 70 سنت رسید که پایین ترین رقم از 2 مارس تاکنون ببود.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ما منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا و آمارهای اقتصاد آمریکا هستیم که نشان دهد وضعیت اقتصاد بد نیست.»
نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه آغاز می شود و ناظران در انتظار مشخص شدن نتایج این نشست هستند تا سرنخ هایی درباره روند اینده افزایش نرخ بهره در آمریکا به دست بیاورند.
افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا ببرد و ارزش دلار را افزایش دهد. قیمت طلا امسال 16 درصد افزایش داشته است.
حجم دارایی های اس پی دی ار گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد حجم دارایی هایش از 798.77 تن در روز جمعه 1.08 درصد کاهش یافته و به 790.14 تن رسیده است.
انتهای پیام//68

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا