حضور فولاد خراسان در نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان

حضور فولاد خراسان در نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان

گروه صنایع معدنی >فولاد - حضور فولاد خراسان در نمایشگاه مشترک صنعتی ایران و افغانستان، با دستاوردهایی در زمینه حفظ و گسترش بازار محصولات، مشتریان و انعقاد قراردادهای صادراتی همراه شد.

به گزارش ماین نیوز، سومین نمایشگاه مشترک تجاری و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان با حضور مقامات عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان اتاق های تجارت و صنایع و شماری از تاجران ایران و افغانستان در روز چهارشنبه مورخ 12 اسفند 94 در هتل اورانوس شهر کابل افتتاح شد.

هدف اساسی از برپایی این نمایشگاه، معرفی توانمندی ها و آشنایی بیشتر با تولیدات داخلی و انسجام روابط تجاری دو کشور عنوان شد.

حمیدرضا شنوایی ضمن تشریح استقبال خوب بازرگانان از محصولات فولاد خراسان و نیز تمایل آنان به خرید مستقیم و بدون واسطه از مجتمع، به نقل از نظر تجار افغان در خصوص کیفیت محصولات تولیدی فولاد خراسان گفت: پروژه ها و بناهای احداث شده در سایر شهرهای افغانستان که در آن ها از محصولات فولاد خراسان استفاده شده است، در مقایسه با دیگر بناها از مقاومت بیشتری در مقابل زلزله اخیر برخوردار بوده‌اند.

وی با بیان این که بی‌شک در عرصه تجارت جهانی، هر چه به کالاهای استراتژیک و صنایع مادر هم چون نفت، گاز، فولاد و ... وارد می شویم، رقابت بین کشورها روزبه‌روز سخت‌تر و پیچیده‌تر می شود، افزود: در بازار جهانی فولاد تولیدات چین و صادرات این کشور با استفاده از حمایت های دولتی و دامپینگی کل بازار جهانی را متاثر ساخته است و بازار افغانستان به دلیل کم شدن کمک های دولت های خارجی و ناامنی متاسفانه با رکود شدیدی خصوصا در عرصه فعالیتهای عمرانی روبرو است. به علاوه فولادسازان ازبکستان و اکراین نیز به واسطه تحریمهای جهانی حاکم بر روسیه فشار بیشتری را برای سهم خواهی در بازار میلگرد افغانستان عمل کرده‌اند.

وی گفت: با وجود شرایط رکود حاکم بر بازار فولاد، خوشبختانه مجتمع فولاد خراسان به عنوان تنها شرکت کننده فولادی در این نمایشگاه با توجه به کاهش چشم‌گیر واردات میلگرد در افغانستان در سال 94 (450 هزار تن) نسبت به سال 92 (معادل یک میلیون 400 هزار تن) موفق به انعقاد دو قرارداد صادراتی با تجار کشور میزبان شد.

شایان ذکر است در این نمایشگاه، 122 شرکت ایرانی و افغان در 102 غرفه در بخش‌های مواد غذایی، ساختمانی و تاسیسات، انرژی، لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی، شوینده‌ها، تجهیزات طبی و دارویی، صنعت و معدن، نساجی، فرش و موکت، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و ... محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مسئولان تجارت و صنایع کشور افغانستان اعلام کرده‌اند که ما برای پذیرش سرمایه‌گذاران و بازرگانان کشور همسایه، بیش از هر زمان دیگر، آمادگی داریم و هر دستی را که برای ایجاد رفاه و آسایش اقتصادی مردم افغانستان در میان باشد به گرمی می فشاریم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا