عضو انجمن توليدکنندگان فولاد ايران در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد:

تعرفه پيشنهادي براي فولاد 50 درصد بوده است

تعرفه پيشنهادي براي فولاد 50 درصد بوده است پايگاه خبري معدن نيوز- عضو انجمن توليدکنندگان فولاد ايران اظهار کرد: تعرفه پيشنهادي بخش خصوصي براي فولاد 50 درصد بوده با اين حال تا سقف 30 درصد براي محصولات فولادي از سوي دولت موافقت شده است.
بهادر احراميان در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با تاکيد بر اينکه در هفته‌هاي گذشته قيمت فولاد در بازار در نتيجه کاهش ارزش ريال دربرابر دلار کاهش يافته است، افزود: در ابتداي امسال قيمت ميلگرد تا 30 درصد کاهش داشته و در ادامه اين ميزان به 50 درصد نيز رسيده است.
اين عضو انجمن توليدکنندگان فولاد ايران با تاکيد بر اينکه در ابتداي سال 95 شاهد افزايش نسبي قيمت فولاد در کشور خواهيم بود، گفت: به نظر مي‌رسد براساس افزايش تقاضا در ابتداي سال 95 تا ميزان 10 درصد در قيمت فولاد افزايش داشته باشيم. البته بخشي از اين افزايش قيمت در سال 95 به افزايش تورم سالانه بر مي‌گردد.
احراميان با اشاره به اينکه با افزايش تقاضا براي فولاد، سرمايه‌گذاري در اين حوزه افزايش خواهد يافت، گفت: براساس برنامه‌ريزي انجام شده در برنامه ششم توسعه بايد در 5 سال آينده 850 ميليارد تومان در پروژه‌هاي کشور هزينه شود که در دل اين پروژه‌ها طرح‌هاي فولادي نيز قرار دارد، از سوي ديگر دولت با بدهي‌هاي زيادي مواجه است که بايد بدون اينکه خللي در برنامه اجراي پروژه‌ها به وجود ‌آيد، شرايط مساعدي براي جذب سرمايه خارجي ايجاد کند تا بتوانيم پروژه‌هاي بخش معدن را براساس زمانبدي تعيين شده به مرحله اجرا بگذاريم.
او با نگاهي به ميزان سرمايه‌گذاري که بايد سالانه در بخش‌هاي مختلف جذب کنيم نيز افزود: براساس برنامه‌ريزي انجام شده هر سال بايد نزديک به 200 ميليارد تومان جذب سرمايه داشته باشيم تا بتوانيم تمام پروژه‌ها را به موقع وارد فاز توليد کنيم.
اين عضو انجمن فولاد تامين زيرساخت هاي سرمايه گذاري را يکي از اولويت ها مهم براي توسعه فولاد کشور دانست.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا