اعلام آمادگی جنرال الکتریک برای همکاری با ایران/در دولت قبل نیم میلیون کارمند به دولت اضافه شد

اعلام آمادگی جنرال الکتریک برای همکاری با ایران/در دولت قبل نیم میلیون کارمند به دولت اضافه شد

اقتصاد > صنعت - اقتصاد نیوز نوشت:وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعلام آمادگی جنرال الکتریک برای همکاری با ایران، بر لزوم رشد نوآوری در میان مدیران صنعتی تاکید کرد.

 محمد رضا نعمت‌زاده در جمع برخی مقامات بخش خصوصی کشور از آمادگی جنرال الکتریک برای همکاری با ایران خبر داد.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، وی در نشست شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی با اشاره به اعلام آمادگی جنرال الکتریک برای همکاری با ایران، بر لزوم رشد نوآوری در میان مدیران صنعتی تاکید کرد و گفت: مدیران امروز باید نوآور باشند و با دانش خود کشتی اقتصاد کشور را پیش ببرند. آنها باید توانایی‌های خود را به اندازه ای افزایش دهند تا بتوانند با مدیران بین المللی شرکت های مختلف و قدرتمند پای میز مذاکره بنشینند و مشارکت نامه‌های خوبی منعقد کنند.

وی با اشاره به رتبه اقتصادی ایران بین کشورهای منطقه با بیان اینکه میان 27 کشور منطقه، ایران دارای رتبه‌های اقتصادی 17 تا 21 است اظهار کرد: از لحاظ سرمایه گذاری خارجی ایران جزو تجدیدی‌ها محسوب می‌شود. در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید تلاش کنیم که رتبه‌های اقتصادی‌مان را با تشکیل کمیته‌هایی برای اصلاح شاخص‌ها ارتقا دهیم.

او همچنین با تاکید بر لزوم کوچک سازی دولت از پیشگامی دولت در اجرای این طرح خبر داد و گفت: دولت حاضر است که نصف پرسنل خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از افزایش حجم دولت در دوره گذشته انتقاد و اظهار کرد: در دولت قبل 550 هزار نفر کارمند به دولت اضافه شد که هزینه‌های سنگینی بر دوش دولت گذاشت.

نعمت زاده با بیان اینکه سطح اعتباری بخش خصوصی اصلا جوابگوی اجرای طرح کوچک سازی دولت نیست اظهار کرد: امیدواریم با شرایط بین المللی به وجود آمده بتوانیم بخش سرمایه گذاری خارجی را چاشنی کار کنیم. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا