آغاز رشد پر قدرت بورس

آغاز رشد پر قدرت بورس

بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته و با وجود در پیش رو بودن یک روز تعطیل، روند افزایشی پرقدرت خود را آغاز کرد و با رشد قیمت سهم شرکتها و رکوردشکنی شاخص مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس اوراق بهادر تهران روند حرکتی خود را در حالی آغاز کرد که در یک روز بین تعطیلی قرار داشت و آخرین فشارهای فروش برای تامین نقدینگی پایان سال را تجربه کرد اما با این حال به دلیل رشد قیمت های جهانی فلزات و معادن تحت تاثیر قرار گرفت و روند پر شتابی را طی کرد.

در بازار امروز گروه خودرویی به دلیل برگزاری مجمع شرکت سایپا مورد استقبال سهامداران قرار گرفت و با صف خرید مواجه شد. در مجمع شرکت سایپا افزایش سرمایه 125 درصدی این شرکت به تصویب رسید و عنوان شد که این شرکت در حال مذاکره با شرکتهای کره ای و فرانسوی است. به این ترتیب شاخص بورس تهران به واسطه رشد شرکتهای فلزی، معدنی و خودرویی رشد کرد و توانست با افزایش بیش از هزار واحدی به کانال جدید 79 هزار واحدی راه پیدا کند.

در بازار روز شنبه شرکتهای ارتباطات سیار، فولاد مبارکه، غدیر، ملی مس، مپنا، سرمایه گذاری امید، بانک پاسارگاد، گل گهر، تاپیکو، چادرملو و بانک ملت به همراه نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، توسعه معادن و فلزات و مخابرات بیشترین تاثیر را در رشد 1054 واحدی شاخص گذاشتند و منجر به قرارگیری این شاخص در کانال 79 هزار و 366 واحدی شدند.

امروز همچنین شرکتهای مپنا، پارس خودرو و توسعه معادن و فلزات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و سیمان فارس نو، دارویی تامین و سیمان درود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار مثبت امروز با رشد قیمت سهام شرکتها و همچنین شاخص، ارزش و حجم معاملات هم رشد کرد به طوری که در مجموع یک میلیارد و 460 میلیون سهم به ارزش 412 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 344 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا