افزایش ۴ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

افزایش ۴ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

قیمت نفت در معاملات هفته گذشته ۴ درصد افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۴۰ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.

به نقل از رویترز، پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که بازار ممکن است به کف خود رسیده باشد، قیمت نفت روز جمعه تا 2 درصد افزایش یافت و نفت خام آمریکا چهارمین هفته افزایشی خود را پشت سر گذاشت، اما گلدمن ساکس اعلام کرد که افزایش 50 درصدی قیمت نفت در طی 2 ماه گذشته، پیش از موعد بوده است.
آژانس بین المللی انرژی که سیاست های انرژی کشورهای صنعتی را هماهنگ می کند اعلام کرد تولید نفت آمریکا و کشورهای غیر عضو اوپک به سرعت در حال کاهش است، در حالی که افزایش عرضه نفت ایران کندتر از حد انتظار بوده است.
آژانس همچنین گفته که معتقد است تولید کشورهای غیر عضو اوپک امسال 750 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که حدود 25 درصد بیش از 600 هزار بشکه ای است که قبلا پیش بینی می شد.
گلدمن ساکس همچنین انتظار کاهش قیمت ها را دارد و در یادداشتی برای مشتریانش نوشته که با توجه به افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا اثر کاهش تولید را خنثی کرده، قیمت ها ممکن است در هفته های آینده به شدت کاهش یابد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 34 سنت، معادل حدود یک درصد کاهش به 40 دلار و 39 سنت رسید. در این هفته قیمت نفت برنت 4 درصد رشد داشت و برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 85 سنت، معادل 2 درصد افزایش به 38 دلار و 69 سنت زسید. دیروز قمیت نفت وست تگزاس اینترمدییت به 39 دلار و 2 سنت رسید که بالاترین رقم در سال 2016 بود. قمیت نفت خام آمریکا در این هفته برذای چهارمین هفته متوالی 7 درصد رشد داشت.
عاملی که به تقویت قیمت ها کمک کرد، انتشار امارهای تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا بود که برای دوازدهیمن هفته متوالی کاهش نشان می داد.
انتهای پیام//47

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا