وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

کارآفرینی در قرآن نهان است

کارآفرینی در قرآن نهان است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تأکید قرآن بر جامعه تولید محور است گفت: عدالت محوری و خیر جمعی ویژگی اصلی قرآنی برای پیشرفت جامعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند وابسته شدن به فرهنگ قرآن است گفت: پدر مرحومم به من سفارش می کردند که به قرآن، پدر و مادرم  و روحانی های مسجد همواره توجه داشته باشم.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت جامعه دو نکته مد نظر است افزود: گسترش خیرجمعی درجامعه ایرانی یک ضرورت است و در کنار آن باید برابری و عدالت همواره در جامعه حاکم باشد در این صورت پیشرفت محقق می شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گسترش خیرجمعی در جامعه ایرانی ضرورت دارد ادامه داد: به عنوان یک مسلمان احساس می کنم برای ایجاد تحول نیازمند تنهایی با قرآن هستیم. خلاء امروز جوانان و نوجوانان در جامعه اسلامی باید با تنهایی با قران پوشانده شود.

ربیعی گفت: جامعه ای که سیراب از نور الهی نباشد به سمت جامعه ربوی و رانتی کشانده می شود و این مسیر باعث از بین رفتن بنیادها می شود. به همین دلیل نیازمند ارتباطات بین فردی قرآنی هستیم.

وی بیان کرد: جامعه تولید محور باید در مقابل جامعه ربوی قرار گیرد. جامعه ای که پول ، پول می آورد غیر قرآنی است. جامعه ای که ناشی از خلاقیت نباشد مسیر صحیح را سپری نکرده است.

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه شغل انبیا نیز تولید محور بوده است گفت:افرادی که جامعه را متحول می کنند سخت کوش هستند. کارگر از جامعه تولید محور رشد می یابد. جامعه ای که در آن احترام بر اساس مصرف "برند" صورت گیرد نمی تواند پیشرفت و رشد یابد.

وی ادامه داد: کارآفرینی امری قرآنی و مال اندوزی غیرقرآنی است. جامعه یارانه ای در حال حاضر در مقابل جامعه ی کار و تلاش قرار گیرد. در حال حاضر نیازمند رشد 8 درصدی هستیم که متأسفانه سرمایه رشد 8درصدی را هم نداریم. در گذشته با کوپن زندگی می کردیم اما امروز جامعه به سمتی رفته است که عدالت و برابری از بین رفته است. قرآن باید در روابط سیاسی و انسانی وارد شود. انسان قرآنی احترام می کند و با دیدن فقر بغض می کند. از خداوند می خواهم جامعه کارگری در سایه قرآن رشد یابد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا