شرکت ارزیابی «فیچ ریتینگ» در گفت وگو با ایرنا:

اولین گزارش ارزیابی شرکت های ایرانی سال آینده ارائه خواهد شد

اولین گزارش ارزیابی شرکت های ایرانی سال آینده ارائه خواهد شد

لندن - «جی لیتنر» مدیر عامل دفتر خاورمیانه شرکت سنجش «فیچ ریتینگ» ضمن ابراز امیدواری برای از سرگیری فعالیت های این شرکت در ایران ظرف چند ماه آینده، عنوان کرد: اولین گزارش ارزیابی شرکت های ایرانی سال آینده ارائه خواهد شد.

«جی لیتنر» مدیر عامل دفتر خاورمیانه شرکت ارزیابی «فیچ ریتینگ» روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: ما در حال حاضر مشغول رایزنی هستیم. در گفت و گو ها موضوعاتی همچون هزینه، فرایندهای ارزیابی و دیدگاه ما نسبت به برخی از شرکت ها مطرح شده است.
وی افزود: ما مشغول چانه زنی های پایانی هستیم که پس از آن قرارداد رسمی امضاء خواهد شد.
«لیتنر» ضمن ابراز امیدواری از اینکه ظرف چند ماه آینده فعالیت شرکتش در ایران کلید خواهد خورد، گفت: اولین گزارش ارزیابی شرکت ها و بانک های ایرانی سال آینده ارائه خواهد شد.
مدیر عامل «فیچ ریتینگ»در ادامه به تشریح فعالیت های این شرکت پرداخت و گفت: ما یک شرکت سنجش اعتبار هستیم که اعتبار شرکت ها را می سنجیم.
وی با بیان اینکه تا پیش از سال 2008 شرکت های ایرانی را ارزیابی می کرده است، گفت: ما پیشتر چهار شرکت ایرانی را شامل شرکت نفت، بانک های ایرانی و حاکمیت ایران را ارزیابی می کردیم. اما اکنون 8 سال است که هیچ ارزیابی نداریم و به همین منظور نمی توانیم نظری بدهیم.
لیتنر گفت: اگر شرکت های ایرانی ارزیابی شوند؛ می توانند از آن به عنوان بستری برای گسترش پیامشان به سرتاسر دنیا استفاده کنند.
وی با بیان اینکه «این گزارش معیاری جهانی است که از سوی سایر شرکت ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت»، افزود: شرکت های ایرانی از طریق این ارزیابی در کانون توجه قرار خواهند گرفت و سرمایه گذاران درک بهتری را از آسیب های احتمالی و چشم انداز فعالیت این شرکت ها خواهند داشت.
مدیر عامل دفتر خاورمیانه شرکت «فیچ ریتینگ» گفت: برای ما گام بعدی این است که دوباره عملکرد دولت ایران را ارزیابی کنیم و به دنبال آن می توانیم شرکت های ایرانی را دوباره ارزیابی نمائیم.
وی در پاسخ به این سووال که شرکت «فیچ ریتینگ» چه متغیرهایی را برای ارزیابی اش به کار می بندد گفت: این بستگی دارد به بخش یا صنعتی که ما ارزیابی می کنیم.
وی افزود: در ارزیابی حاکمیت ما تاثیر اقتصاد کلان کشور را بر دولت مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.
«لیتنر» افزود: در بخش بانکداری، مخلوطی از شاخص های کمیتی و کیفیتی را اعم از تراز مالی ویا سیاست های راهبردی را مورد توجه قرار خواهیم و در بخش مشارکت و تعاون نیز شماری از متغیرهای کلیدی را که در آن بخش شاخص است مورد توجه قرار می دهیم.
وی گفت: در نهایت ارزیابی یک شرکت بدین معناست که این شرکت تا چه میزان توان بازپرداخت تعهداتش را به صورت کامل و به موقع دارد.
شرکت ارزیابی «فیچ ریتینگ» یکی از شرکت های برگزارکننده و حامی مالی کنفرانس اقتصادی «بررسی فرصت ها و چالش های اقتصادی ایران» بود که چهارشنبه گذشته در هتل لندمارک لندن برگزار شد.
«لینتر» در خصوص هدف این شرکت در حمایت از برگزاری این کنفرانس گفت: برای ما این مهم است که با شرکت های ایرانی و واسطه ها دوباره تعامل کنیم.
وی افزود: این کنفرانس یک بستر مهم برای ایجاد ارتباط و گفت وگو با سهامداران، بانک ها و واسطه هایی که در بازار ایران مشغول هستند بشمار می آمد.
کنفرانس اقتصادی «بررسی فرصت ها و چالش های اقتصادی ایران» روز چهارشنبه در هتل «لندمارک» با حضور «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهوری در لندن برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا