مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون:

800 بازرس نظارت بر دو میلیون و 500 واحد تولیدی و صنعتی کشور را برعهده دارند

800 بازرس نظارت بر دو میلیون و 500 واحد تولیدی و صنعتی کشور را برعهده دارند

مشهد- ایرنا- مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 800 بازرس کار، نظارت بر بیش از دو میلیون و 500 واحد تولیدی و صنعتی را در کشور بر عهده دارند.

محمد اصابتی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین سمپوزیوم بهداشت و ایمنی محیط کار در جمع خبرنگاران افزود: طبق بررسی انجام شده با این تعداد نیرو هر شش سال یک بار تمام این تعداد کارگاه مورد بازرسی کار قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط 400 هزار مورد بازرسی از کارگاهها و کارخانجات تولیدی کشور انجام می شود اظهار کرد: با توجه به شمار نیروهای بازرس تلاش می کنیم برنامه ریزی و مدیریت لازم را برای نظارت موثر بر این واحدها انجام دهیم.
وی با اشاره به کاهش 20 درصدی حوادث ناشی از کار گفت: این کاهش با توجه به افزایش ایمنی در واحدها، تقویت نظارت ها و توجه به نکات ایمنی محقق شده است.
دبیر شورای عالی حفاظت فنی کشور افزود: این شورا آیین نامه استقرار مسئولان ایمنی را در کارگاه های واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب طرح مدل خود بازرسی درون کارگاهی تصویب کرده است.
وی اظهار کرد: استقرار مسئولان ایمنی در کارگاههای کشور آغاز شده و امیدواریم تا سال آینده به صورت گسترده شاهد حضور مسئولان حفاظت کارگاهی در کارگاه های تولیدی باشیم.
اصابتی با بیان اینکه 45 درصد حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان اتفاق می افتد ادامه داد: شدت حوادث در این بخش به گونه ای است که 60 درصد فوت ناشی از حوادث کار در بخش ساختمان است و بیشترین حوادث به ترتیب شامل سقوط از ارتفاع، سقوط اجسام و گود برداری می باشد.
وی با اشاره به آسیب شناسی در حوزه حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان گفت: بر این اساس 17 مورد در این بخش موجب بروز حوادث شده که یکی از آنها ورود افراد غیر متخصص به این صنعت است.
مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون اشاره به آمار اظهار کرد: بیشترین حوادث ناشی از کار (ضریب شیوع حوادث) در استان تهران و بعد از آن به ترتیب در استانهای خراسان رضوی، اصفهان و تبریز می باشد.
نخستین سمپوزیوم بهداشت و ایمنی در محیط کار با حضور کارشناسانی از سراسر کشور به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا