نعمت زاده در سفر به سیستان و بلوچستان عنوان کرد

توجه ویژه دولت به صنعتی شدن سیستان و بلوچستان

توجه ویژه دولت به صنعتی شدن سیستان و بلوچستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت توجه ویژه به استانهای کم برخوردار کشور به لحاظ صنایع دارد و سیستان و بلوچستان نیز یکی از استانهای شاخص و مورد توجه دولت در این رابطه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سیستان و بلوچستان، نعمت زاده در سفر به سیستان و افتتاح چند طرح بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استانهای شاخص کشور در خصوص داشتن پتانسیل های صنعتی و تجاری است.

وی اظهار کرد: این استان در شمال مرز میلک و کشور افغانستان و در جنوب دریای عمان و بنادر اقتصادی را دارد و این مزیت خود پتانسیل تجاری استان را بیش از پیش نمایان می سازد.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: وجود مرزهای آبی و خاکی در سیستان و بلوچستان فرصتی بی نظیر است که باید از این نعمات خداوند در راستای توسعه استان استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مراسم افتتاح کارخانه تولید لوله زابل نیز گفت: صنعتی شدن مناطق محروم در دستور کار دولت قرار دارد که سیستان و بلوچستان در اولویت خواهد بود.

وی تصریح کرد: کارخانه تولید لوله‌هایGRP تولیدکننده لوله از کامپوزیت پلمیری با ظرفیت تولید 25 هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری 280 میلیارد ریال است.

نعمت زاده بیان کرد: این نوع لوله پوسیده نمی‌شود و هیچ خطر و تهدیدی برای محیط زیست نیز به دنبال نخواهد داشت و امیدواریم با ایجاد این کارخانه بتوانیم طرح آبیاری قطره‌ای را در منطقه ایجاد و نهادینه کنیم.

وی با اشاره به کلنگ زنی طرح تایر خودرو نیز افزود: طرح کارخانه تایر در منطقه باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود که امیدواریم با ایجاد این کارخانه علاوه بر تولید داخل بتوانیم صادرات به کشورهای همسایه را شاهد باشیم.

اولین کارخانه آنتیموان کشور با حضور نعمت زاده افتتاح شد

در سفر امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت به منطقه سیستان، واحد فرآوری آنتیموان سفیدآبه افتتاح شد.

نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص گفت: مجتمع صنایع معدنی آنتیموان ( اولین کارخانه آنتیموان کشور ) در فاصله 150 کیلومتری شمال غرب زابل( شهرستان نیمروز - بخش سفیدآبه – روستای حیدرآباد) قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این واحد صنعتی با اشتغالزایی 40 نفر ایجاد شده است.

میرشکار خاطرنشان کرد: کشف معدن آنتیموان سفیدآبه با ذخیره قطعی 5465 تن کانسنگ آنتیموان با عیار 37 درصد با هزینه تقریبی اکتشاف 2600 میلیون ریال به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران صادر شده است .

میرشکار تصریح کرد: آنتیموان ، عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی دارای نشان Sb و عدد اتمی 51 است. آنتیموان که یک شبه فلز است، دارای چهار حالت آلوتروپیک است. شکل پایدار این عنصر ، فلزی آبی – سفید است و انواع زرد و سیاه آن ناپایدار است. این عنصر در مواد ضد آتش ، رنگها ، سرامیک ، لعاب و آلیاژهای گوناگون و لاستیک بکار می‌رود.

وی بیان کرد: اطلاعات منتشره حاکی از آن است کل ذخایر آنتیموان جهان دو (2) میلیون تن است و مهمترین ذخیره این ماده معدنی در کشور ما منطقه سفیدابه استان سیستان و بلوچستان است.

میرشکار، استفاده از آنتیموان در صنایع نیمه هادی و در تولید دیود ها، موج یابهای مادون قرمز و وسایل Hall-effect در باطریها، آلیاژهای ضد اصطکاک، فلز ویژه حروف چاپ، گلوله های رسام و جنگ‌افزارهای کوچک، روکش کابل عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ترکیبات آنتیموان به‌صورت اکسیدها، سولفیدها، آنتیمونات سدیم و تری‌کلرید آنتیموان در ساخت ترکیبات ضدحریق ، لعاب سرامیک، شیشه ، رنگ و سفالگری استفاده می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به منطقه سیستان از شرکت آویسا پارسه زابل بازدید کرد.

میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص مشحصات این واحد صنعتی گفت: در این واحد صنعتی تولید لوله از کامپوزیت پلیمری انجام می شود.

وی ادامه داد: تولید ظرفیت سالانه آن 25 هزار تن بوده و در شهرستان نیمروز واقع شده است.

میرشکار خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی ظرفیت اشتغال برای 75 نفر را در هر شیفت کاری دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کاربرد محصولات این واحد صنعتی را با عنایت به تنوع تولید سایز لوله تا قطر 2400 میلیمتر در خطوط انتقال اب ،کشاورزی و ... بیان کرد.

با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح صنعتی تایر خودرو در زابل کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان، در خصوص مشخصات این کارخانه گفت: کارخانه تولیدی تایر خودرو در زمینی به مساحت 50 هکتار در شهرک صنعتی رامشار سیستان ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: این کارخانه ظرفیت اشتغال حدود 1400 نفر را پس از راه اندازی آن خواهد داشت.

میرشکار خاطرنشان کرد: همچنین این کارخانه ظرفیت تولید50 هزارتن انواع لاستیک ( 25 هزارتن لاستیک سبک و 25 هزار تن لاستیک سنگین) را سالانه خواهد داشت.

کارخانه تولیدی لوله های GRP زابل نیز توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز به بهره برداری رسید.

این واحد صنعتی با سرمایه گذاری 280 میلیارد ریال و اشتغال 75 نفر در شهرستان نیمروز احداث شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا