گزارش روز؛

موج صعود مجدد با پایان تسویه حساب مشتریان اعتباری

موج صعود مجدد با پایان تسویه حساب مشتریان اعتباری

مصوبه دیروز مجلس برای فعالان بازار سرمایه خبر بسیار حائز اهمیتی بود. بر اساس آن برنامه پنجم توسعه تا پایان سال ٩٥ تمدید شد در نتیجه افزایش سرمایه شرکتها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا پایان سال آینده معاف از مالیات خواهند بود.

 

مصوبه دیروز مجلس برای فعالان بازار سرمایه خبر بسیار حائز اهمیتی بود. بر اساس آن برنامه پنجم توسعه تا پایان سال ٩٥ تمدید شد در نتیجه افزایش سرمایه شرکتها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا پایان سال آینده معاف از مالیات خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، با خبر عرضه بلوکی نماد وایران، شاهد جهش قیمتی و صف خرید آن بودیم همچنین با صف خرید شدن نمادهای خاور و خمحرکه، کل گروه های مذکور با افزایش تقاضا مواجه شدند که در این میان صف خرید نماد حتاید در پی انتشار خبر برنده شدن در مناقصه400 میلیارد تومانی مزید بر علت بود و نوید بخش بازار مثبت شنبه بود.

در پایان معاملات ایران خودرو دیزل و لیزینگ رایان سایپا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده، تایدواتر خاورمیانه و گروه بهمن جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند. معاملات بلوکی شرکت سایپا کاشان در قیمت 4038 ریال و به حجم 1،225 میلیون سهم، مالیبل سایپا در قیمت 8،491 به حجم 349 میلیون سهم و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به قیمت 2700 ریال و حجم 255 میلیون سهم انجام شد.

صنایع ریخته گری ایران با رشد حدود 6.5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و شرکت چرخشگر تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر افزایش سرمایه از مبلغ 300 میلیارد ریال به 952 میلیارد ریال (معادل 217درصد) را منتشر کرد و شرکت ایرکا پارت صنعت به دلیل افزایش 109 درصدی فروش، با افزایش 111 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل مبلغ 384  ریال برای سال 95 پیش بینی سود اعلام کرد و متوقف شد.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نمادهای وپست، بپاس، ملت، وگستر، وملت، وصنا، وبانک، وتوسم و وسپه معاملاتی مثبت و پرتقاضا و علی رغم پررنگ شدن عرضه نیروگاه دماوند در انتهای سال، بانک دی کم فروغ، متعادل و منفی دنبال شد سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی بودند. 86 میلیون سهم معادل 8.6 درصد از سهام شرکت لیزینگ ایرانیان از طرف بانک اقتصاد نوین به وکالت از شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان به صورت یکجا ونقد به قیمت پایه هر سهم 200ر2 ریال در نماد وایران4 عرضه شد. نماد سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان پارس جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

در گروه پالایشگاهی علی رغم معاملات متعادل و مثبت شبندر سایر هم گروهی ها منفی دنبال شدند در این میان معاملات مثبت و صف خرید نماد های شبریز و شراز  چشم نوازی کرد. نماد پتروشیمی شازند جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. گروه پتروشیمی نیز اکثرا منفی بودند و صف خرید حدود 60 میلیون سهمی و عرضه تنها 29 هزار سهم نماد تازه وارد ساینا از تدام روند صعودی و رشد بالای سهم حکایت داشت.

در بازاهای بین المللی انتشار آمار ضعیف اقتصادی چین سبب افت معنادار قیمت های جهانی اکثر فلزات پایه شد اما گروه های فلزی و معدنی اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند تا جایی که نمادهای فولاد و کگل با صف خرید مواجه شدند در این میان بازگشایی منفی نماد ذوب آهن با افت حدود 27 درصدی به دلیل ابهام مقدارا افزایش سرمایه قابل تامل بود. شرکت ذوب آهن قصد داشت افزایش سرمایه از 7.868 میلیارد ریال به 57.648 میلیارد ریال انجام دهد اما حسابرس با این مقدار مخالفت کرد و در نهایت شرکت مجاز شد سرمایه خود را تنها  120 درصد و از سطوح 7.868 میلیارد به 17.323 میلیارد ریال افزایش دهد. گروه فولادی میتال طی قراردادی با گروه مالی گردشگری، مدیریت بهره برداری و تولید شرکت فولاد بناب را به مدت ۵ سال عهده دار شد.

نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب1)، پس از ارائه اطلاعات پیش بینی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، امروز چهارشنبه مورخ 19 اسفند 1394 آماده انجام معامله می باشد
. همچنین، با توجه به اطلاعات منتشره توسط شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در سایت رسمی کدال، نماد معاملاتی شرکت مذکور (ذوب1) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه مورخ 24 اسفند 1394 در پایان معاملات امروز چهارشنبه مورخ 19 اسفند 1394متوقف می شود.

بجز نمادهای فجام، فاذر، رتکو، تپمپی، بسویچ، تکنو و بکاب که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا منفی دنبال شدند. شرکت آماده عرضه اولیه تولید نیروی برق دماوند پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 460 میلیارد ریال به 5 هزار و 60 میلیارد ریال (معادل 1,000 درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته و شرکت کنتورسازی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 200 میلیارد ریال به 450 میلیارد ریال (معادل 125 درصد) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را به مجامع عمومی فوق العاده منتشر کردند.  نماد کارخانجات تولیدی شهید قندی با افت حود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و گروه صنعتی بوتان به علت افزایش16درصدی فروش و کاهش 5 درصدی هزینه های مالی، با افزایش 92 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل، مبلغ 100  ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد و متوقف شد.

در گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک، نمادهای کرمان، ثرود، ثپریس، ثمسکن، ثباغ، سصوفی، سدشت و کهرام معاملاتی مثبت و پرتقاضا و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند در این بین صف خرید مجدد نماد کرمان علی رغم رشد حدود 40 درصدی چشم نوازی کرد.

جهش قیمتی گروه آی تی و معاملات مثبت آنها، صف خرید پرحجم با عرضه قطره چکانی نماد تازه وارد دسانکو، شروع مثبت اما پایان منفی اکثر نمادهای گروه قندی و ادامه صف خرید نماد کگاز را مشاهده کردیم همچنین کارخانجات تولیدی شهید قندی با 56 درصد کاهش نسبت به پیش بینی سال قبل سود 100  ریالی برای سال 95 اعلام کرد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، شبندر، کگل و فخوز با رشد 92.06 واحدی به ارتفاع 78,312 واحدی رسید که در این بین نمادهای فارس و شپنا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند. با توجه به پایان فروش مشتریان اعتباری و جهش و صف خرید نماد خاور، پایان اصلاح گروه خودرویی، پیش بینی می شود شنبه پیش رو علی رغم تعطیلی یکشنبه، بازار مثبتی را در پیش داشته باشیم.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا