مصباحی مقدم:

بنیانگذاری اقتصاد قوی مسئله اصلی است/ فدرال رزرو دلار ما را مونیتورینگ می‌کند

بنیانگذاری اقتصاد قوی مسئله اصلی است/ فدرال رزرو دلار ما را مونیتورینگ می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی گفت: امروز هنوز سخن از این است که آیا سوئیفت وصل شده یا نه در حالی که فدرال رزرو آمریکا دلار ما را مانیتورینگ می‌کند و برای آن محدودیت ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم امروز در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ما در اقتصاد مقاومتی در یک شرایط دفاعی هستیم اظهار داشت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی مسیر مقاومت در مقابل سلطه را در پیش گرفتیم و امروز استقلال کشور نظیر ندارد و مثال زدنی است. 

وی افزود: باید فرهنگ مقاومت را در کشور دنبال کرد تا الگو شود و دیگر کشورها این مسیر را دنبال کنند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر نظامی با ابتکارات و خلاقیت نیروهای داخلی امروز وضعیت ما مثال‌زدنی است به طوری که از نظر امنیت ملی از طرف دشمنان در معرض خطر نیست و اگر در گذشته می‌گفتند همه گزینه‌ها روی میز است خودشان می‌دانستند این یک بلوف است.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه امروز می‌خواهند دوباره کشور را به خاطر قدرت دفاعی و موشکی تحریم کنند، بیان کرد: افسران و سربازان بزرگترین قدرت جهان در مقابل نیروی دریایی ما زانو زدند و ذلت را در مقابل ملت ایران چشیدند. 

وی ادامه داد:‌ از نظر اقتصادی وضعیت ما به گونه‌ای است که دشمن این موضوع را مورد حمله قرار داده زیرا وابستگی به نفت از نقاط ضعف ماست. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:‌ امروز هنوز سخن از این است که آیا سوئیفت وصل شده یا نه در حالی که فدرال رزرو آمریکا دلار ما را مانیتورینگ می‌کند و برای آن محدودیت ایجاد می‌شود. 

مصباحی‌مقدم ادامه داد: مسئله اساسی ما بنیانگذاری یک اقتصاد قوی است که ضربه‌ناپذیری داشته باشد و نقطه ضعفی نداشته باشد برای این اقدام باید شاهد پیشتازی دولت باشیم که نیستیم. 

وی با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: در قرآن آمده است که با آدم پیمان بستیم  و او فراموش کرد و عزمی در او نیافتیم و به نظرم این آیه امروز در مورد دولت ما صادق است که اگر این عزم در دولت وجود داشت بایستی خود را پیشگام اقتصاد مقاومتی نشان می‌داد. 

ادامه دارد 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا