در گفتگو با مهر اعلام شد؛

آغاز مذاکرات گازی ایران-امارات/ ۲ سناریوی صادرات گاز به کویت

آغاز مذاکرات گازی ایران-امارات/ ۲ سناریوی صادرات گاز به کویت

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات گازی ایران و امارات متحده عربی، دو سناریوی صادرات گاز طبیعی به کویت را تشریح کرد.

علیرضا کاملی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت مذاکرات با کشورهای عربی به منظور فروش و صادرات گاز طبیعی ایران در دوران پساتحریم، گفت: امارات متحده عربی به دنبال واردات گاز طبیعی از ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اعلام اینکه مذاکرات با چند شرکت اماراتی با موضوع فروش گاز طبیعی آغاز شده است، تصریح کرد: علاوه بر امارات، مذاکراتی هم با کویت برای صادرات گاز از مسیر خطوط لوله انجام شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مذاکره با کویتی‌ها به طور جدی در حال انجام است و امیدواریم به نتیجه برسد، اظهار داشت: تاکنون به منظور انتقال گاز طبیعی ایران به کویت دو سناریو و مسیر تعریف شده است.

کاملی با بیان اینکه یکی از مسیرهای انتقال گاز ایران به کویت از منطقه بصره است، بیان کرد: از این رو با ساخت بخش کوتاهی خط لوله امکان اتصال شبکه گاز ایران به کویت وجود دارد.

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با یادآوری اینکه مسیر دوم انتقال گاز طبیعی ایران به کویت، از منطقه بندر گناوه در حاشیه خلیج فارس است، اظهارداشت: در این مسیر امکان انتقال گاز ایران از طریق دریا به کویت وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حجم درخواستی کویت برای خرید گاز طبیعی از ایران بالا بوده است، خاطرنشان کرد: حجم درخواستی کویتی‌ها برای خرید گاز ایران کم نیست و قطعا در صورت نهایی شدن مذاکرات جزئیات آن اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «علی العمیر» وزیر نفت کویت اخیرا یکی از اهداف و سیاست‌های پیش روی انرژی کویت را احتمال واردات گاز طبیعی از ایران به منظور تامین نیروگاه‌های برق این کشور حاشیه خلیج فارس اعلام کرده است.

در همین حال، اخیرا برخی از رسانه های عربی حوزه خلیج فارس گزارش داده اند: اخباری وجود دارد که نشان می‌دهد کویت و ایران در حال بررسی گزینه‌هایی برای صادرات گاز ایران به کویت از طریق عراق هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا