وزیر نیرو:

اوکراین می تواند نیاز بخش نیروگاهی خود را از ایران تأمین کند

اوکراین می تواند نیاز بخش نیروگاهی خود را از ایران تأمین کند

وزیر نیرو گفت: در تامین نیازهای بخش نیروگاهی اوکراین، شرکت‌های توانمند ایرانی آمادگی دارند تا قطعات مورد نیاز را تولید و در اختیار این کشور قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز «حمید چیت چیان» وزیر نیرو دیداری با «هنادی زوبکو» معاون نخست وزیر و «ولادیمیر دمچیشین» وزیر انرژی و معادن ذغال سنگ جمهوری اوکراین داشت.

چیت چیان در این دیدار اظهار داشت: عمده محورهای همکاری‌ ایران و اوکراین در زمینه بازتوانی نیروگاه‌های بخار موجود در ایران، ساخت بخش بخار نیروگاه‌های ایران و همچنین ارتقای سطح ولتاژ پرفشار شبکه برق ایران از 400 به 765 کیلوولت است.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی و اوکراینی می توانند در موضوع ساخت ترانسفورماتورها با هم همکاری موثری داشته باشند و شرکت‌های اوکراینی می‌توانند ترانسفورماتورهای مورد نیاز خود را با کیفیت بالا از ایران تامین کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه "در تامین نیازهای بخش نیروگاهی اوکراین، شرکت‌های توانمند ایرانی آمادگی دارند تا  قطعات مورد نیاز را تولید و در اختیار این کشور قرار دهند"، گفت: همکاری‌های دو کشور می‌تواند در سه بخش فاینانس پروژه‌ها، به خصوص تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی، مدرنیزاسیون نیروگاه‌ها و ساخت نیروگاه‌های جدید و ارتقای سطح ولتاژ شبکه‌های برق انجام گیرد.

چیت چیان به توانمندی های شرکت مپنا در ساخت تجهیزات نیروگاهی اشاره کرد و گفت: معاون نخست وزیر و وزیر انرژی اوکراین و هیئت همراه چه خوب است که در این سفر از توانمندی های شرکت مپنا بازدید کنند و از نزدیک قابلیت‌های این شرکت در ساخت توربین‌های بزرگ گازی و توربین‌های تک کریستال را مشاهده کنند و با انعقاد قرارداد تجهیزات نیروگاهی خود را از این شرکت تامین کنند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا