کارشناسان گلدمن ساکس تحلیل‌کردند روزهای سیاه سنگ‌آهن ادامه می‌یابد

کارشناسان گلدمن ساکس تحلیل‌کردند روزهای سیاه سنگ‌آهن ادامه می‌یابد

فولاد نیوز: تحلیل‌گران گلدمن ساکس در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده اند طی 6 ماه آینده افزایش عرضه سنگ‌آهن در سطح جهانی در کنار کاهش تقاضای چین نشان از ورود دوران اضافه عرضه در بازار سنگ‌آهن به دومین سال خود دارد.

به گزارش«فولاد نیوز»، این بانک در گزارش خود اعلام کرده است به رغم افزایش ساخت‌وساز و اجرای پروژه‌های زیر ساختی در چین که منجر به افزایش تقاضای فولاد و به تبع آن سنگ‌آهن شده است، به نظر نمی‌رسد این افزایش به اندازه‌ای باشد که بازار آشفته سنگ‌آهن را به تعادل برساند. به نظر کارشناسان گلدمن‌ساکس جریان سقوط قیمت سنگ‌آهن برای دو فصل آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد به طوری که متوسط قیمت سنگ‌آهن در سه ماهه آوریل تا ژوئن سال 2016 به سطح 44 دلار در هر تن خواهد رسید.
کریستین للوئنگ و آمبر کای تحلیل‌گران گلدمن ساکس در این گزارش گفته‌اند، ما انتظار افزایش عرضه سنگ‌آهن در عرصه بین‌المللی در کنار کاهش تقاضای چینی‌ها را داریم طی دو فصل آینده را داریم. در ادامه به نظر می‌رسد جریان تعادل بازار با کاهش عرضه سنگ‌آهن آغاز خواهد شد.
دبه گزارش اقتصاد نیوزف ر جریان معاملات دیروز دوشنبه قیمت سنگ‌آهن برای تحویل فوری در بندر کینگ‌دائو 3.4 درصد رشد و به سطح 52.39 دلار در هر تن رسید. این قیمت در معاملات روز 8 جولای به سطح 44.59 دلار به ازای هر تن رسیده بود که کمترین میزان از ماه می سال 2009 بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا