رئیس اتاق ایران: توسعه بدون توجه به ظرفیت اکولوژیکی سرزمین معنایی ندارد

رئیس اتاق ایران: توسعه بدون توجه به ظرفیت اکولوژیکی سرزمین معنایی ندارد

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت: نادیده گرفتن آمایش سرزمین در برنامه های محلی و منطقه ای با فشاری مضاعف بر منابع تجدیدناپذیر، بسیار به ما صدمه زده است در حالی که توسعه بدون توجه به ظرفیت های اکولوژیکی سرزمین معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن جلالپور امروز (دوشنبه) در نشست صبحانه کاری با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بی توجهی به شاخص های زیست محیطی کاملا مشهود است؛ در این شرایط از سازمان حفاظت محیط زیست می خواهیم مطالبه ای پررنگ تر از دولت و بخش خصوصی برای حفظ مسایل زیست محیطی داشته باشد.
وی گفت: ارتقای آگاهی عمومی مردم توسط سازمان حفاظت محیط زیست و رسانه ها باید اولویت نخست اطلاع رسانی کشور باشد.
وی با بیان اینکه اتاق آمادگی دارد در کمیته ای مشترک این مسایل را دنبال کند، افزود: همچنین آمادگی همکاری در تدوین نقشه راه برای مسایل زیست محیطی بویژه در بخش تولید را داریم.
وی خطاب به معصومه ابتکار گفت: می دانیم در چه فضایی کار می کنید و گرفتاری های شما در این دوره و دوره قبل چقدر بوده است؛ متاسفانه همکاری لازم با مجموعه شما در کشور وجود ندارد.
جلالپور گفت : به عنوان بخش خصوصی، متوجه بزرگی کار شما و گرفتاری های این بخش هستیم؛ هرچند شاید در بخش خصوصی نیز همراهی لازم وجود ندارد.
وی گفت: در هر جلسه هیات نمایندگان و نشست ملی و هر مصاحبه ای، به عنوان سخنگوی بخش غیردولتی اقتصاد تاکید کرده ام که مساله محیط زیست و نگاه جدی به آن اولویت اساسی کشور است.
رئیس اتاق ایران گفت: با نگاه از دریچه اقتصاد و وظایف اتاق به این مساله، باید توجه داشته باشیم که یکی از اصلی ترین وظیفه های اتاق ها، ایجاد فضای مناسب کسب و کار است؛ فضای کسب و کار فقط به قوانین و مصوبات نیست بلکه نیاز اولیه فضای کسب و کار، فضای مناسب زندگی و مسایل محیطی و آب و خاک است که در همه اینها در سال های گذشته گرفتاری های جدی درست کردیم.
وی اضافه کرد: در دریاچه ارومیه تحقیق اتاق ایران نشان می دهد حداکثر بهره برداری ما از آبی که به دریاچه ارومیه رفته کمتر از دو میلیارد دلار بوده اما اگر امروز 200 میلیارد دلار هم هزینه کنیم، نمی توانیم دریاچه ارومیه را به حالت اول برگردانیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا