رشد قیمت سنگ آهن جهانی در پی محدودشدن تولیدات فولاد

رشد قیمت سنگ آهن جهانی در پی محدودشدن تولیدات فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - قیمت سنگ آهن در معاملات آتی چین با رشد نزدیک به 5 درصدی به بالاترین سطوح خود نزدیک شده و این در حالی است که در معاملات آتی سنگاپور سنگ آهن 8 درصد افزایش قیمت داشته است. این رشد ناشی از تقویت احساس صعودی حاکم بر بازار و انتظارات در مورد برنامه ریزی کارخانه های فولاد چین برای تقویت تولید کوتاه مدت بوده است.

به گزارش ماین نیوز، شهر تانگشان در استان هبی چین، بزرگترین منطقه تولید فولاد این کشور، در زمانی بین 29 آوریل تا 16 اکتبر میزبان نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و باغبانی خواهد بود. در این زمان، انتظار می‌رود مقامات چینی به منظور کاستن آلودگی هوا دستور به کاهش تولید فولاد در این منطقه دهند.

وانگ دی، تحلیلگر گروه CRU در پکن اعلام کرد: «پیش‌نویس اقدامات دولت به منظور محدودکردن آلودگی در آن زمان در آخر هفته منتشر شده است. از نظر من جو صعودی حاکم بر بازار نقش اساسی در افزایش قیمت داشته است. این در حالی است که میزان واقعی تقاضای فولاد در مقایسه با فصل زمستان افزایش یافته است.»

هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی 4.9 درصدی و رسیدن به سقف تعیین شده در بورس 407 یوآن (62.49 دلار) معامله شد. این قیمت بالاترین سطح از 11 ژوئن بوده است. در بورس کالای سنگاپور نیز قیمت سنگ‌آهن ماه می با افزایش 8.4 درصدی به 53 دلار و 56 سنت رسید.

قیمت هر تن میلگرد فولادی در بورس آتی شانگهای نیز با افزایش 5 درصدی حد بالایی 2073 یوآنی برای هر تن به ثبت رساند که بیشترین قیمت از 17‌ آگوست بوده است. رشد قیمت فولاد در معاملات آتی باعث شده تا قیمت‌های لحظه‌ای نیز در بازارهای فیزیکی به بالاترین سطوح چند ماه اخیر خود برسند. بر اساس آمار TSI هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در رزو جمعه با رشد 1.4 درصدی 52 دلار و 40 سنت معامله شد.

یک برنامه‌ریز ارشد اقتصادی چین در روز یکشنبه اعلام کرد که اقتصاد چین در حال فرود سخت نیست و کندی آن نیز به اقتصاد جهانی کشیده نخواهد شد ولی عدم اطمینان و بی‌ثباتی در اقتصاد جهانی رشد اقتصادی را در معرض خطر قرار داده است. پکن برای سال 2016 رشد اقتصادی 6.5 تا 7 درصدی را در نظر گرفته است. رشد اقتصادی 6.5 درصدی کندترین رشد در ربع قرن اخیر خواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا