سهام چینی افزایش یافت

ارزش یوآن دوباره کاهش یافت

ارزش یوآن دوباره کاهش یافت

نانا نی‌شی‌زاوا/گزارشگر

سرمایه‌گذاران در حال واکنش نشان دادن به برنامه‌های چین هستند. بازار بورس چین پس از اینکه شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری این کشور موفق به واکنش مناسب برای تغییر برنامه‌های چین نشد، تغییرات اساسی را تجربه کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقامات رسمی چین، به دنبال اقدامات بانک مرکزی، ارز چین یعنی یوان بیش از 0.11درصد در برابر دلار سقوط کرد. به دنبال این ماجرا میزان معاملات با یوآن نیز کاهش یافت

مقامات چینی سعی دارند اصلاحاتی را در ساختار این کشور ایجاد کنند. لی فرمان داده که توسعه اقتصادی در اولویت باشد و دولت قصد دارد با وام و قرض نیز اقتصاد این کشور را سر پا نگه دارد.

بر اساس گفته‌های لی، رشد 6.5 تا 7درصدی برای چین در سال 2016 در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن نرخ 6.5درصدی نیز برای سال 2020 در نظر گرفته شده است.

شاخص شانگهای به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های بازار بورس چین امروز حدود 0.4درصد افزایش داشته است. این اتفاق به دنبال صحبت‌های نفر اول چین رخ داده است.

از آنجا که چین با فرار سرمایه بسیاری همراه بوده است، اکنون تمرکز خود را روی سرمایه‌گذاران قرار داده است. یکی دیگر از برنامه‌های چین نیز به بدهی‌های آن مربوط می‌شود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقامات رسمی چین، به دنبال اقدامات بانک مرکزی، ارز چین یعنی یوان بیش از 0.11درصد در برابر دلار سقوط کرد. به دنبال این ماجرا میزان معاملات با یوآن نیز کاهش یافت.

رئیس بانک چین روز یکشنبه اظهار کرده بود که ارز این کشور در سبد نرخ ارزها، ثابت باقی خواهد ماند. کاهش ارزش یوآن موجب نگرانی‌های سرمایه‌گذاران می‌شود چرا که بانک مرکزی و دولت چین بارها اقدام به کاهش ارزش یوآن کرده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که عدم ثبات ارزی در چین به امری معمولی و عادی تبدیل شده است. به هر حال این کشور به صورت تدریجی مسیر اصلاح اقتصادی را طی می‌کند.

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد ذخایر ارز خارجی چین در ماه فوریه 3.19تریلیون دلار کاهش داشته است. یورو، ین و پوند جزو اصلی‌ترین ذخایر ارز خارجی چین به شمار می‌آید.

منبع: بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا