با ثبت سفارش الکترونیکی

زمان واردات دارو، مکمل غذایی و شیرخشک به یک روز کاهش یافت

زمان واردات دارو، مکمل غذایی و شیرخشک به یک روز کاهش یافت

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات از ثبت الکترونیکی سفارش واردات دارو، مکمل های غذایی و شیرخشک و کاهش فرایند واردات این اقلام از یک هفته به یک روز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «تقی محمدیان» اضافه کرد: به منظور اجرای پنجره واحد تجاری و با هدف تسهیل و روان سازی تجارت خارجی کشور از این پس مراحل ثبت سفارش واردات اقلام مربوط به دارو، مکمل های غذایی و شیرخشک کودکان به صورت الکترونیکی و خود کارشناسی انجام می شود.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات درباره هماهنگی برای تبادل اطلاعات سیستمی بین سازمان توسعه تجارت و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: با اجرای فرایند جدید، انجام مراحل کارشناسی و صدور مجوزهای مربوط فقط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود و به مراجعه حضوری متقاضیان به این دفتر و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها نیازی نیست.
محمدیان افزود: اصلاح و اجرای ثبت سفارش الکترونیکی به مساله کاهش مدت زمان انجام ثبت سفارش از یک هفته به یک روز و در نتیجه کاهش تردد و صرفه جویی در وقت و هزینه متقاضیان می انجامد.
با استفاده از سامانه تیر الکترونیکی (E-TIR) اسناد ترانزیتی تبادل می شود.
سیستم الکترونیکی ثبت سفارشات واردات کالا از آغاز سال 1387 به صورت تدریجی شکل گرفت و سرانجام نوزدهم خرداد 1388 به صورت صددرصد الکترونیکی آغاز به کار کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا