نظر رئیس انجمن انبوه‌سازان درباره اثر وام ۱۶۰ میلیونی : خنثی است

نظر رئیس انجمن انبوه‌سازان درباره اثر وام ۱۶۰ میلیونی : خنثی است

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه تا تابستان آینده هیچ اتفاقی در بازار مسکن روی نمی‌دهد، اثر وام ۱۶۰ میلیون تومان در بازار مسکن را خنثی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن محتشم در جریان برنامه خبری امروز با اشاره به افزایش سقف وام خانه اولی‌ها به 160 میلیون تومان اظهار کرد: این وام اولا تا زمانی که دوره انتظار به سر نیاید به بازار نمی‌آید، از سوی دیگر متقاضی این وام به نسبت وام 80 میلیونی کمتر خواهد بود. همچنین این وام برای خانه اولی‌ها دیده شده و مشمول همه اقشار جامعه نمی‌شود. از این رو با توجه به این محدودیت‌ها تاثیر چشمگیری در بازار مسکن نخواهند داشت.

وی ادامه داد: البته این وام به عنوان یک مُسکن برای بازار عمل می‌کند اما برخی شعب بانک مسکن ملک را به قیمت امروز و وام را با احتساب بهره با قیمت روز محاسبه می‌کنند. به عنوان مثال اگر قیمت یک واحد مسکونی 250 میلیون تومان باشد بانک مسکن وام 160 میلیونی را نمی‌دهد و می‌گوید 12 سال بعد قیمت ملک بالای 300 میلیون تومان است و این بی انصافی بانک است.

وی با اشاره به این‌که بازار مسکن وارد چهارمین سال رکود شده و با این چنین مُسکن‌ها از خواب بیدار نمی‌شود، بیان کرد: مسکن تابع اقتصاد کلان کشور است و تا این بخش متحول نشود بخش مسکن از رکود خارج نمی‌شود. دولت باید از منابع و برنامه‌های دیگر در این باره استفاده کند از جمله 1300 میلیارد برای بافت‌های فرسوده پرداخت شود که تاکنون کمتر از 10 درصد آن پرداخت شده است.

وی افزود: تکرار تجربه 12 سال پیش که بانک‌های خصوصی تا 70 درصد مبلغ واحد مسکونی را پرداخت کند که بسیاری  از این طریق خانه‌دار شدند.

به گفته وی تا تابستان آینده هیچ اتفاقی در بازار مسکن روی نمی‌دهد. پس از آن نیز تغییر خاصی در این حوزه رخ نخواهد داد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا