یک تحلیل گر بازار سرمایه بررسی کرد:

پیش بینی امروز با یک نکته و لیدری دیروز یک گروه بزرگ

پیش بینی امروز با یک نکته و لیدری دیروز یک گروه بزرگ

یک تحلیل گر بازار سرمایه با اعلام اینکه دیروز گروه خودرو جلودار پر قدرت بورس بود ، وضعیت امروز بازار را با یک نکته پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد پورتدین اعلام کرد طبق پیش بینی افزایش تقاضا، معاملات مثبت و پرحجم اکثر گروه ها و نمادها بخصوص گروه خودرویی و بیمه ای را مشاهده کردیم تا جایی که اکثرا مثبت دنبال شدند و در نهایت علی رغم عرضه های پرحجم حقوقی ها با صف خرید به کار خود پایان دادند.

در این میان معاملات پرحجم و مثبت نمادهای خاور، خبهمن، ورنا، دی، خگستر و صف های خرید چشم نواز گروه های فلزی، معدنی و پالایشگاهی تحت تاثیر رشد جهانی قیمت های نفت و فلزات پایه نمایان تر بود.

درانتهای بازار شاخص کل تحت تاثیر معاملات مثبت گروه های پالایشگاهی، فلزی و معدنی و بخصوص نمادهای فملی و شبندر با رشد 324.39 واحدی به ارتفاع  78,022 رسید.نمادهای کچاد، فارس و وبانک نقش بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

انتظار می رود امروز، بازاری به مراتب پرحجم و متعادل تر از دیروز بخصوص در گروه خودرویی مشاهده کنیم.همچنین شاهد معاملات منفی گروه های پتروشیمی، آی تی، حمل و نقل، لیزینگی و ساختمانی وادامه معاملات مثبت و پرتقاضای گروه های پالایشگاهی، فلزی و معدنی و در نهایت معاملات متعادل و منفی گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری  باشیم.

دراین بین بازگشایی مناسب نمادهای وساپا و خساپا می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

نکته قابل تامل دادوستدهای این روزهای بازار سرمایه، حجم بالای فروش شرکت های حقوقی و حتی حقیقی ها است که با توجه به نزدیکی به روزهای آخر سال، نیاز به نقدینگی برای پوشش هزینه های مختلف، شناسایی سود برخی پرتفوی ها و در نهایت رشد سریع بازار در دو ماه گذشته امری معقول اما پرمخاطره است.

در گروه تجهیزاتی با در نظر گرفتن جمع آوری مکرر صف فروش نماد فاراک و کاهش فشار فروش فروشندگان انتظار می رود طی دادوستدهای امروز، متعادل تر از دیروز دنبال شود.

صف خرید بانک دی با توجه به نزدیک بودن عرضه نیروگاه دماوند و جلسه معارفه آن، صف فروش نماد وپست، افزایش تقاضا گروه بیمه ای تا جایی که نمادهای اتکام و آسیا صف خرید شدند، ادامه دادوستدهای پرحجم و مثبت نمادهای خاور و ورنا، صف خرید نماد ونیکی با توجه به شناسایی سود مناسب از فروش بلوک لپارس(حدود 53 ریال به ازای هر سهم) و شرایط مساعد تکنیکی با هدف اولیه 250 تومان، اقبال مناسب گروه های پالایشگاهی، فلزی و معدنی همراه صف های خرید پرحجم آنها به دلیل رشد قیمت های جهانی نفت و فلزات پایه در بازارهای بین المللی، ادامه رشد و صف خرید نماد شتوکا علی رغم منفی شدن سایر نمادهای گروه پتروشیمی، معاملات پرحجم و مثبت فاذر و تایرا و معاملات منفی و همراه صف فروش نماد فاراک، صف خرید سنگین و بدون عرضه نماد کرمان و ادامه رشد قیمتی نماد ثعمرا از معاملات مهم قابل ذکر دیروز بودند.  

مهرکام پارس بعد از تعدیل پیش بینی درآمد با رشد حدود 15 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت و شرکت های ولساپا و خنصیر سهامداران را به مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به ترتیب برای اخذ تصمیم درمورد انتشار اوراق مشارکت و افزایش سرمایه دعوت کردند.

طبق تفاهم نامه های انجام شده مابین وزارت نفت و سازمان حمل و نقل شهری و بین شهری، در مرحله اول حدود 65 هزار کامیون فرسوده از رده خارج خواهند شد و در مرحله بعد سایر ناوگان سنگین جاده ای کشور نوسازی خواهند شد که در این امر سود عملیاتی مناسبی برای شرکت های خاور و خکاوه بعنوان شرکت های تولیدکننده خودروی سنگین فعال در این زمینه خواهد داشت.

موسسه اعتباری نور با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی و با پلاک ۱۹۴ در بازار پایه فرابورس ایران درج نماد شد. نماد سرمایه گذاری سپه پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود، متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت و سرمایه گذاری صنعت و معدن به دلیل افزایش ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها با کاهش 52 درصدی نسبت به سنوات گذشته، مبلغ 126 ریال سود اعلام کرد.

پتروشیمی فن آوران با کاهش 43 درصدی نسبت به پیش بینی سال قبل مبلغ 2,049  سود برای سال 95 اعلام کرد و همراه شرکت شپلی که در گزارش 9 ماهه با تعدیل منفی 16 درصدی مواجه شد متوقف شدند.

شیشه و گاز طی گزارش 9 ماه با پوشش 76 درصدی بودجه، مبلغ 105 ریال سود محقق کرد و شرکت فروسیلیس ایران با توجه به کاهش نرخ فروش محصولات ناشی از کاهش نرخ جهانی فروش آلیاژها، افزایش هزینه ها و کاهش مقدار فروش داخلی با کاهش 72 درصدی نسبت به پیش بینی سال قبل مبلغ 60  ریال سود برای سال 95 اعلام کرد و همراه شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس و کارخانجات نساجی بروجرد با متوقف شدند.

در پایان معاملات نمادهای چرخشگر جهت مجمع عمومی فوق العاده ب تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، وصندوق جهت مجمع عمومی فوق العاده به منظور افزایش سرمایه - اصلاح اساسنامه، حق تقدم شرکت توسعه صنایع بهشهر با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، شرکت صنایع بسته بندی ایران جهت مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، بیمه سرمد جهت مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شدند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا