معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد

جزئیات قیمت زمین‌ شهرک‌های صنعتی در سال آینده

جزئیات قیمت زمین‌ شهرک‌های صنعتی در سال آینده

براساس آنچه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است در سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای زمین‌ها و زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته وجود نخواهد داشت و در مناطق توسعه یافته نیز با توجه به شهرک مورد نظر افزایش قیمت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی یزدانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سابق و جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان این‌که 20 درصد از واحدهای صنعتی کشور در استان تهران مستقر است، اظهار کرد: در ارتباط با طرح‌های صنعتی و جواز‌های تاسیس صادر شده نیز همین وضعیت وجود دارد که در صورتی که این طرح‌ها به مرحله‌ی بهره‌برداری برسد می‌تواند اشتغال بسیار زیادی را در تهران ایجاد کند.

وی با اشاره به 3000 جواز تاسیس صادر شده در تهران از مجموع 97 هزار جواز صنعتی کشور ادامه داد: در حوزه صنفی نیز از 8100 اتحادیه صنفی فعال در کشور 485 اتحادیه در تهران حضور دارند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که دو مولفه اصلی در سازمان صنایع کوچک در دستور کار ماست، اظهار کرد: چهار تا پنج راهبرد اصلی از برنامه‌های استراتژیک سازمان صنایع کوچک است که در کنار این راهبردها قانون‌مداری و مفاسد‌گریزی از مولفه‌های اصلی کار سازمان است که برای اعتمادسازی بین دولت و ملت امری ضروری است.

یزدانی با اشاره به راهبردهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: توجه به تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین موارد است و با توجه به این‌که در حال حاضر از مجموع 945 شهرک و ناحیه صنعتی موجود در کشور 765 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری زمین است باید توجه بیشتری به تامین زیرساخت‌های این شهرک‌ها شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 70 درصد از متقاضیان زمین در شهرک های صنعتی متقاضی سرمایه‌گذاری در 165 شهرک است و 600 شهرک و ناحیه صنعتی متقاضیان کمتری برای سرمایه‌گذاری دارند که به هر حال دراین شهرک‌ها زیرساخت‌هایی فراهم شده است.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استراتژی سازمان صنایع کوچک براین است که علاوه بر تقویت جایگاه سرمایه‌گذاری در شهرک‌های پرمتقاضی در راستای گسترش عدالت اجتماعی مناطق کمتر توسعه یافته نیز از یاد نرود.

یزدانی با بیان این‌که برنامه‌ریزی اساسی برای احداث تصفیه‌خانه‌ها داریم اظهار کرد: در حال حاضر در تهران 9 شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه فعال و در دو شهرک نیز تصفیه‌خانه در حال طراحی و ساخت است.

وی با بیان این‌که راهبرد دوم توجه به توسعه خوشه‌های صنعتی یا همان عارضه‌یابی و حمایت از صنایع کوچک است، تصریح کرد: از 36 هزار واحد صنعتی داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی 24 هزار واحد آن کمتر از 20 نفر اشتغال دارند که اگر در سیاست‌گذاری‌های ما به این واحد‌ها توجه نکنیم به سمت ناکارآمدی می‌رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: به مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها گفته شده که از این پس در هیات مدیره آن شرکت‌ها حتما فردی از اتاق بازرگانی یا خانه صنعت، معدن و تجارت استان حضور داشته باشند که این امر فعالیت بخش خصوصی را تقویت می‌کند.

یزدانی راهبرد بعدی سازمان صنایع کوچک را تامین منابع مالی دانست و بیان داشت: ایجاد منابع جدید خارج از سیستم بانکی در دستور کار ماست و البته راهبرد دیگری که پیگیری می‌کنیم کاهش قیمت تمام شده در شهرک‌های صنعتی است.

وی در این زمینه اظهار کرد: در سال 1395 در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و در مناطق توسعه یافته نیز متناسب با آن شهرک برنامه‌ریزی جدید صورت گرفته و نسخه کاملی ارائه می‌دهیم و یک نسخه برای همه شهرک‌ها و نواحی نمی‌پیچیم.

در این مراسم همچنین محمدرضا قاهری‌بدر – مدیر عامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران – با بیان این‌که ما همان‌طور که در تکنولوژی مشکل داریم در زیربناها هم بعضا دچار مشکل می‌شویم، تصریح کرد: زیرساخت‌ها تنها فیزیکی نیست، بلکه بخش اعظم آن معنوی است که متاسفانه در این بخش اصلا کار نشده است.

وی افزود: در هر کشور توسعه یافته، توسعه اتفاق نیفتاده مگر این‌که پدیده ملت – دولت اتفاق بیفتد، بنابراین درهای شرکت ما باید به روی ملت باز باشد و این اتفاق هم خواهد افتاد.

قاهری‌بدر یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی کشور را در حوزه آب دانست و گفت: این چالش در تهران به صورت بحرانی در آمده است بنابراین یکی از برنامه‌ریزی‌های ما این است که از تمامی منابع و امکاناتی که می‌توانیم استفاده کنیم تا شرمنده طبیعت نشویم.

به گزارش ایسنا، در حکم محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت – مبنی بر انتصاب قاهر‌ی‌بدر به سمت مدیرعاملی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران بر رعایت کامل قوانین و مقررات، اتخاذ تصمیمات اصولی در جهت انجام وظایف، جلب رضایت سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی، ساماندهی مستمر مواد اولیه واحد‌های صنعتی و ... در زمان مسوولیت وی تاکید شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا