در دیدار وزیر توسعه ترکیه؛

تاکید واعظی بر توسعه روابط ایران و ترکیه با نگاه بیشتر به بخش خصوصی

تاکید واعظی بر توسعه روابط ایران و ترکیه با نگاه بیشتر به بخش خصوصی

تهران- ایرنا- رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، بازسازی روابط بین دو کشور را خواستار شد و بر توسعه روابط مشترک با نگاه بیشتر به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی امروز(شنبه) در دیدار با «جودت ایلماز» وزیر توسعه و رئیس کمیسیون مشترک ترکیه، افزود: گسترش همکاری های دوجانبه مورد تاکید طرفین است.
وی گفت: ایران و ترکیه به عنوان کشورهای همسایه با پیوندهای تاریخی و فرهنگی بسیار طولانی باید روابط خود رادر بالاترین سطح حفظ کنند و اجازه ندهند رخدادها و حوادث سیاسی بر این مناسبات تاثیر بگذارد.
واعظی، ضمن مرور روابط اقتصادی و پی ریزی آن بعنوان نقطه راه در دولت تدبیر و امید، به موضوع های مختلف همچون انرژی، بانک و حمل ونقل، گمرک، توریسم فرهنگی و همکاری های فنی برای توسعه همکاری ها اشاره کرد و گفت: دو کشور باید روابط را دوباره بازسازی کنند و از ظرفیت های موجود و زیرساخت های فراهم شده حمایت لازم را داشته باشند.

** رخدادهای زودگذر بر روابط دو کشور تاثیر نمی گذارد
وزیر توسعه ترکیه نیز در این دیدار به موفقیت آمیز بودن پیشبرد روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: رخدادها ی زودگذر با توجه به عمق روابط ، پیوندهای دو کشور را تحت تاثیر نمی گذارد.
جودت ایلماز افزود: دولت ترکیه مصمم است مناسبات دو کشور را ارتقاء داده و با برگزاری هر چه سریعتر اجلاس کمیسیون مشترک، بتواند روابط تهران- آنکارا را به ظرفیت های بیشتر از گذشته برساند.
ایران و ترکیه به دنبال توسعه مناسبات اقتصادی هستند؛ از این رو «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه به دعوت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری امروز در صدر هیات اقتصادی به تهران سفر کرد.
در این سفر وزیردن اقتصاد، گمرک و تجارت، انرژی، حمل ونقل و ارتباطات و توسعه، کارشناسان و مسئولان دولتی و شماری از نمایندگان اصحاب رسانه ای مهم ترکیه، داوداوغلو را همراهی می کنند.
چندی پیش در سفر رئیس جمهوری ترکیه به ایران و دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، چشم انداز 30 میلیارد دلاری برای دوره میان مدت از سوی رئیسان جمهوری دو کشور تعریف شد.
قرار است بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه امسال در ترکیه برگزار شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا