تغییر مسیر حرکتی بورس

تغییر مسیر حرکتی بورس

بورس تهران که در هفته گذشته روزهای کم رمقی را تجربه کرده و با افت قیمت و کاهش تقاضا مواجه شده بود، در ابتدای هفته روند حرکتی خود را آغاز کرد و مسیر خود را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران، بورس تهران بعد از دو هفته روند کاهشی و اصلاح قیمتها، امروز روند صعودی خود را آغاز کرد و با افزایش 324 واحدی شاخص توانست وارد کانال جدید 78 هزار واحدی شود.

البته بورس تهران در ابتدای معاملات رشد بیش از 500 واحدی را تجربه کرد، اما با شناسایی سود از سوی برخی سهامداران اندکی افت کرد و با تقویت فشار فروش مواجه شد با این حال در بازار امروز شرکتهای پالایشگاهی و خودرویی بار دیگر مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند و توانستد تنور بورس را گرم کنند.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای ملی مس، پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان، ایران خودرو، مپنا، فولاد مبارکه، توسعه معادن و فلزات و همچنین پالایشگاه تبریز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای چادرملو، هلدینگ خلیج فارس، گروه توسعه ملی، بانک ملت، صندوق بازنشستگی و بانک اقتصاد نوین با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

با توجه سهامداران به شرکت‌های پالایشی و خودرویی، شرکتهای ایران خودرو، پالایشگاه بندرعباس، گروه بهمن و ایران خودرو دیزل از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و تقاضای خرید میلیونی را به خود اختصاص دادند و شرکتهایی همچون پارس خزر، فولاد خراسان و سیمان فارس نو با تقویت طرف عرضه مواجه شدند.

در بازار مثبت امروز که با افزایش داد و ستدها مواجه شد در مجموع بیش از یک میلیارد و 45 میلیون سهم به ارزش 430 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 336 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا