معاون جهاد کشاورزی اردبیل در گفتگو با مهر؛

خودکفایی در تولید برنج از اولویت‌های اصلی کشاورزی اردبیل است

خودکفایی در تولید برنج از اولویت‌های اصلی کشاورزی اردبیل است

اردبیل – معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل برنامه‌ریزی برای خودکفایی در تولید برنج را از سیاست‌ها و اولویت های جهاد کشاورزی این استان دانست.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به علت واردات برنج به استان با وجود تولید سالانه هفت هزار تن از این محصول تصریح کرد: با افزایش تولیدات می‌توان به سیاست و اولویت آرمانی یعنی خودکفایی و عدم واردات برنج دست یافت.

وی افزود: این واردات برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کننده انجام می‌شود و در شرایطی که برنج ایرانی در بازار کیلویی ۸۰ هزار ریال است، برنج تایلندی را می‌توان کیلویی ۴۰ هزار ریال خریداری کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با تأکید به اینکه برنج تولیدی در داخل استان کیفیت بالایی دارد، متذکر شد: بااین‌وجود ما جزو استان‌های واردکننده برنج هستیم چرا که در بازار برای این برنج‌ها تقاضا وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌شود با افزایش تولید جلوی واردات از استان‌های همجوار و کشورهای همسایه را گرفت، ادامه داد: اولویت اول جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخلی است.

پرتوی افزود: اگر بتوانیم از سال آینده ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان را ارتقا بخشیم می‌توانیم سطح تولید برخی محصولات از جمله برنج را نیز افزایش دهیم.

وی تأکید دارد که بهبود مکانیزاسیون موجب افزایش تولید و راندمان بالا خواهد شد و در هر سه مرحله کاشت، داشت و برداشت تأثیر محسوسی به دنبال خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان درعین‌حال تأکید کرد: دولت واردات برنج را تا زمان برداشت محصول ممنوع ساخته است و اگر وارداتی به استان انجام می‌شود و بی‌شک قبلاً ثبت سفارش شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا