عضو کميسيون صنعت اتاق بازرگاني ايران در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد:

تعرفه تعيين شده فولاد منطقي است

تعرفه تعيين شده فولاد منطقي است پايگاه خبري معدن نيوز- عضو انجمن توليدکنندگان فولاد اعلام کرد: درحال‌حاضر به دليل اينکه دولت چين به‌تدريج حمايت‌هاي خود را از توليدکنندگان فولاد کاهش مي‌دهد، اين ميزان تعرفه مي‌تواند براي حمايت از فولاد داخلي در مقابل دامپينگ چين کافي باشد.
بهادر احراميان در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با اشاره به اينکه دامپينگ فولاد چين مبناي بازار شکني دارد، گفت: توليدکنندگان چين به دليل دريافت يارانه و بهره گيري از تسهيلات با سود پايين توانسته‌اند با دامپينگ، بازار فولاد دنيا را تسخير کنند. از اين رو 40 کشور دنيا در قبال اين اقدام چين، تعرفه حمايتي وضع کرده‌اند و ايران نيز براي جلوگيري از رقابت ناسالم چين تعرفه وضع کرده است.
عضو کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني تهران با تاکيد بر اينکه در بيشتر کشورهاي دنيا تعرفه واردات فولاد بسيار بالاست، تصريح کرد: در امريکا تا 236 درصد تعرفه براي فولاد وضع کرده‌اند و برخي کشور‌هاي ديگر نيز تعرفه دو رقمي تعيين کرده‌اند.
وي ادامه داد: درحال‌حاضر در ايران براي بيلت تعرهف 15 درصدي در نظر گرفته شده و براي ساير محصولات نيز تا 25 درصد تعرفه در نظر گرفته شده است. از اين رو مي‌توان گفت که به صورت پلکاني تعرفه فولاد افزايش مي‌يابد.
احراميان با اشاره به اينکه قيمت فولاد در چين در حال بازگشت به حالت عادي است، گفت: از آنجايي که دولت چين رفته رفته حمايت خود را از فولادي‌ها کاهش داده است به نظر مي‌رسد اين ميزان تعرفه فولاد براي کشور منطقي باشد.
او با بيان اينکه در گذشته براي واردات برخي فولاد‌هاي آلياژي در کشور تعرفه‌اي نداشتيم، گفت: حجم واردات در اين محصولات زياد شد و در نهايت بسياري از کالاها تحت پوشش آن به کشور وارد مي‌شدند از اين رو نتوانستيم در آن شرايط حمايت لازم را با تعيين تعرفه براساس کد هر کالا داشته باشيم.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا