نتایج مذاکرات وزیر صنعت در وین

نتایج مذاکرات وزیر صنعت در وین

فولاد نیوز: رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با تشریح جزئیات مذاکرات معدنی وین، از موافقت یک شرکت آلمانی برای تأمین اعتبار بخش معدن در ایران خبر داد و گفت: اروپایی‌ها به همکاری در حوزه خودرو و تأمین مالی پروژه‌ها علاقمندند.

به گزارش«فولاد نیوز»، مهدی کرباسیان در مراسم امضای قرارداد تجهیز، بهره‌برداری و فروش محصولات معدنی زغال‌سنگ خمرود اظهار داشت: در مورد موضوع خام‌فروشی مواد معدنی هیچ وقت نمی‌توانیم به عدد صفر برسیم، زیرا میزان تولید و نیاز داخل با یکدیگر برابر نیستند و این مسئله باعث شده تا در برخی موارد خام‌فروشی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در حوزه سنگ آهن قصد داریم میزان خام‌فروشی را به حداقل برسانیم و در صنعت فولاد برای سال 95 پیش‌بینی می‌شود که اکثر مواد تولیدی در داخل مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته کرباسیان، در مورد برخی مواد معدنی به دلیل اینکه میزان تولید و مصرف در داخل برابری نمی‌کند به مصلحت کشور است که خام‌فروشی داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به مذاکرات معدنی انجام شده در وین، اظهار داشت: در این سفر با شرکت‌های معتبر بین‌المللی مذاکره کردیم و طرف ایرانی تأکید داشت که شرکای خارجی که قصد همکاری با ایران در حوزه ماشین‌آلات و تکنولوژی را دارند، باید به دنبال انتقال تکنولوژی و دانش فنی به کشورمان باشند.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه در این سفر، سیستم بانکی اروپا به ویژه اتریش علاقه‌مندی خود را برای حضور در حوزه تأمین اعتبار و فاینانس به طرف ایرانی اعلام کرد، گفت: البته شرط ما در این زمینه، انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور است.
وی با بیان اینکه در اجلاس اتریش، اطلاعات دقیقی را به طور مستقیم از طرف وزیر صنعت به شرکت‌های بین‌المللی ارائه کردیم، گفت: قبلاً اطلاعاتی به صورت غیرمستقیم به این شرکت‌ها ارائه کرده بودیم، ولی در سفر اخیر این اطلاعات به صورت مستقیم از طرف یک مسئول دولتی ارائه شد که امیدواریم این بحث‌ها در چند ماه آینده با لغو تحریم‌ها عملیاتی شوند.
کرباسیان همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده با یک شرکت معتبر آلمانی در 8 ماه پیش، گفت: شب گذشته نماینده این شرکت به ما اعلام کرد که مجوز تأمین اعتبار را دریافت کرده و می‌تواند با ایران همکاری کند.
وی افزود: شرط ما این بود که این شرکت بتواند تأمین اعتبار برای انجام پروژه‌ها داشته باشد که اخیراً با این مسئله موافقت شده است.
به گفته وی، بیشترین علاقه‌مندی شرکت‌های اروپایی به همکاری در حوزه خودرو و تأمین مالی بوده است.
به گزارش فارس، قرارداد تجهیز، بهره‌برداری و فروش محصولات معدنی زغال‌سنگ خمرود با هدف توسعه فعالیت‌های معدنی کشور منعقد شده که بر اساس آن، تولید سالانه 750 هزار تن زغال‌سنگ خام در دستور کار قرار گرفته است.
معدن خمرود با 38 میلیون تن ذخیره قطعی و 63 میلیون تن ذخیره زمین‌شناسی یکی از معادن بزرگ زغال‌سنگ کشور محسوب می‌شود.
با راه‌اندازی این معدن سالانه 400 هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ کک‌شو به ظرفیت تولیدی کشور اضافه می‌شود، برای اجرای این طرح 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و دوره اجرای آن 3 سال پیش‌بینی شده است.
منبع: فارس
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا