رئیس اجرایی دولت افغانستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ایران را تبریک گفت

رئیس اجرایی دولت افغانستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ایران را تبریک گفت

کابل - رئیس اجرایی دولت افغانستان، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و افزود: فرصت های همکاری در تمامی بخش ها برای طرفین فراهم است و استفاده از این ظرفیت به اراده طرفین بستگی دارد.

«عبدالله عبدالله» امروز (چهارشنبه) در دیدار «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: افغانستان با چالش ها و تهدیدهایی مواجه است، اما با فرصت هایی هم برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی فراهم است.
وی گفت: اشتیاق و علاقه در ایران و افغانستان، برای همکاری های اقتصادی وجود دارد و عملی شدن این اشتیاق به اراده طرفین بستگی دارد.
رئیس اجرایی دولت افغانستان در این دیدار به ظرفیت های بندر چابهار اشاره کرد و گفت که این بندر دارای ظرفیت بسیار خوبی برای افغانستان و کشورهای منطقه است و کشورهای منطقه می توانند بیشترین بهره را از این ظرفیت ببرند.
وی در این دیدار با تقدیر از اقدام ایران در ساخت خط آهن خواف - هرات و با اشاره به اهمیت این خط آهن از افتتاح آن در روزهای آینده ابراز خرسندی کرد.
عبدالله همچنین در این دیدار از برگزاری سومین نمایشگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در کابل ابراز خرسندی کرد.
سومین نمایشگاه اختصاصی ایران که چند شرکت از کشور میزبان نیز در آن حضور دارند امروز با حضور بیش از 80 شرکت ایرانی در تالار بزرگ هتل اورانوس کابل با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیران صنعت و تجارت و نیز معادن و نفت افغانستان گشایش یافت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این دیدار که حدود یک ساعت به طول انجامید، توافق های انجام شده میان ایران و افغانستان در این سفر یک روزه را در زمینه های معدن و صنعت یادآور شد و افزود: ایران بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه گذاری در افغانستان خواهد کرد.
نعمت زاده افزود: امروز با مقام های صنعتی افغانستان در زمینه کمک به تاسیس شهرک های صنعتی به توافق رسیدیم و به زودی ایران نمایشگاهی ویژه صنایع کوچک در افغانستان برپا خواهد کرد.
وی گسترش همکاری های بانکی میان دو کشور را بسیار با اهمیت خواند و خواستار افزایش پروازهای مستقیم میان تهران - کابل و سایر شهرهای ایران به شهرهای افغانستان از جمله پرواز مستقیم میان کابل - چابهار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا