یک مقام مسئول کارگری خواستار شد

حضور نماینده کارگران در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی

حضور نماینده کارگران در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور حضور نماینده کارگران در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت را خواستار شد و گفت: بودجه مملکت و پول های آزاد شده باید صرف اشتغال و تولید شود.

هادی ابوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر با 4.5 میلیون دانشجوی آماده ورود به بازار کار روبه رو هستیم و اگر می‌خواهیم سالانه 900 هزار شغل در کشور ایجاد کنیم باید طرح‌ها و برنامه‌های پخته و کارشناسی‌شده تری را برای ساماندهی بازار کار تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه پول های آزاد شده کشور باید در مسیر تولید و اشتغال و کمک به بنگاه‌های تولیدی صرف شود، ‌افزود: اگر قرار است بودجه کشور صرف اختصاص وام شود و به هر فرد 20 تا 50 میلیون تومان وام بدهیم و اسمش را اشتغالزایی بگذاریم و کسی را که یک ساعت کار کرده جزو شاغلان محسوب کنیم در آن صورت راه به جایی نبرده‌ایم.

ابوی افزود: حداقل انتظاری که از دولت داریم این است که اگر طرح یا برنامه و پیشنهادی در خصوص اشتغال ارائه می شود با جامعه هدف کارگران، کارفرمایان، تولیدگران و کسانی که سهمی در پیشبرد آن دارند و می توانند دولت را یاری دهند مذاکره و از تجارب آنها استفاده شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر لزوم حضور نماینده‌ای از بدنه کارگری در جلسات گفت وگوی بخش خصوصی و دولت افزود: متاسفانه کارگران هیچ نماینده‌ای در این شورا ندارند تا از آنها دفاع کند و در طرح‌ها و لوایحی هم که برای جامعه کارگری پیش‌بینی و مصوب می شود عمدتا بدون حضور کارگران تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا