تحریمهای ضد ایرانی استرالیا پایان یافت

تحریمهای ضد ایرانی استرالیا پایان یافت

استرالیا امروز (چهارشنبه ١٢ اسفند) به طور رسمی تحریمهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.



به گزارش خبرگزاری رویترز، استرالیا به دنبال برداشته شدن تحریمهای قدرت های بزرگ علیه ایران و با توجه به تایید سازمان ملل مبنی بر اینکه تهران گام های لازم را در جهت اجرایی شدن برجام برداشته است، تحریمها علیه ایران را برداشت.
مقامهای استرالیایی به دنبال تغییرات ایجاد شده اعلام کردند که تجار و بازرگانان این کشور برای معاملات بالای ٢٠ هزار دلار استرالیا (معادل ١٤ هزار و ٤٣٦ دلار آمریکا) نیازی به مجوز ندارند و این شامل تجار ایرانی نیز می شود.
بخش امور خارجه و تجارت استرالیا امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این کشور تحریم هایی را که از سال ٢٠٠٨ و به دنبال برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور خودکار علیه این کشور وضع شده بود برداشته اما برخی تحریم های غیرهسته ای هنوز به قوت خود باقی است.
برخی تحریمها علیه ایران شامل محدودیت در انتقال کالاهای حساس، سلاح و موشکهای بالستیک و برخی افراد و نهادها همچنان باقی است.
آمریکا و کشورهای دیگر به طور رسمی تحریمهای بانکی، فولاد، حمل و نقل و دیگر تحریمها علیه ایران را در ژانویه امسال برداشته اند از جمله دسترسی به بازار جهانی نفت که از پنج سال پیش بسته شده بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا