علت تغییر۱۸۰درجه ایی سهم مقبول مشخص شد: دو عرضه بلوکی قطعه ساز بورسی

علت تغییر۱۸۰درجه ایی سهم مقبول مشخص شد: دو عرضه بلوکی قطعه ساز بورسی

با اعلام عرضه دو بلوک ۴۰ و ۲۸ درصدی سهام و سهام حق تقدم یک شرکت قطعه ساز بورسی موجب شد تا صف فروش گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو امروز به صف خرید تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در حالی پیش از این برنامه فروش بخشی از سرمایه گذاری شرکت مهرکام پارس را اعلام کرده بود که مهدی جلالی مدیرعامل این شرکت، 20 بهمن ماه از فروش کل سرمایه گذاری در محورسازان ایران خودرو به میزان 36.2 درصد با بهای تمام شده 6.85 میلیارد تومانی (قبل از افزایش سرمایه) خبر داده بود.

این اعلام درحالی موجب تشدید اقبال و افرایش بازدهی حدود 150 درصدی "خسگتر" (از 183 به 457 تومان دیروز) شده بود که با اعلام زمان و جزییات واگذاری، سهام سرمایه گذاری ایران خودرو تغییر 180 درجه ایی داد و به جای صف فروش با صف خرید بیش از 2.2 میلیون سهمی مواجه شد.

به این ترتیب 26 اسفند ماه ، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه سرمایه گذاری سمند دو بلوک 40 و 28 درصدی سهام عادی و سهام حق تقدم محورسازان ایران خودرو را عرضه خواهند کرد.

بلوک 40 درصدی شامل بیش از 98 میلیون و 995 هزار و به قیمت پایه هر سهم 8044 ریال و بلوک 28 درصدی سهام حق تقدم هم مشتمل بر 69 میلیون 836 هزار سهم به قیمت پایه 7044 ریال هستند که به صورت 30 درصد نقد و مابقی اقساط از سوی کارگزاری نهایت نگر روانه میز فروش خواهند شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا