بررسی تاثیرات ناشی از ممنوعیت صادرات مواد معدنی در اوگاندا

بررسی تاثیرات ناشی از ممنوعیت صادرات مواد معدنی در اوگاندا

فولاد نیوز: شرکت های معدنی از دولت اوگاندا خواستند که ممنوعیت صادرات مواد معدنی فرآوری نشده را لغو کند.

به گزارش«فولاد نیوز»، در فوریه امسال دولت صادرات سنگ آهن و بعد از آن مواد معدنی را ممنوع کرد. دولت تاکید می کرد که این ممنوعیت به منظور بالا بردن ارزش افزوده مواد معدنی و سود دهی بیشتر برای کشور است. در کنفرانس خبری یو سی ام پی که در هفته گذشته برگزار شد شرکت های معدنی از دولت خواستند که این ممنوعیت را لغو کند.
آنها از سرمایه گذاری های خارجی واهمه داشتند و همچنین این قانون به آنها فشار اقتصادی وارد می کرد. اتاق بازرگانی اعضا خود را تشویق می کند که ارزش افزوده مواد معدنی را به عنوان یک راه حل سیاسی برای کشور در نظر داشته باشند . اگرچه این ممنوعیت بزرگ بحران شدیدی را برای اوگاندا به وجود آورده است. در اوگاندا بعضی مواد معدنی هستند که نمی توانند به طور کامل به محصول نهایی تبدیل شوند. به عنوان مثال برای اینکه سنگ آهن به فولاد تبدیل شود به مواد معدنی دیگری از جمله ذغال سنگ نیاز است که هنوز در اوگاندا موجود نیست.
این بدین معنا است که اگر کشور بخواهد سنگ آهن را به فولاد تبدیل کند باید گازوییل و ذغال سنگ وارد کند که هزینه بر است. به گزارش ایفنا، این ممنوعیت منجر به کاهش ارزش شیلینگ اوگاندا در مقایسه با دلار شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا