زیان ۵ میلیارد دلاری گلنکور در ۲۰۱۵+جدول

زیان ۵ میلیارد دلاری گلنکور در ۲۰۱۵+جدول

گروه معادن - از منظر فعالان بخش معدن، سال 2015 سالی بدون تکرار در تاریخ بشریت است و مجموع زیان معدنکاران بزرگ شامل 5 شرکت انگلوامریکن، واله، بی اچ پی بیلیتون، گلنکور و ریوتینتو معادل 32 میلیارد دلار است!

به گزارش ماین نیوز، گلنکور پنجمین و آخرین شرکتی بود که همه منتظر گزارش عملکرد آن بودند و البته قابل پیش‌بینی بود که مشابه بقیه متحمل زیان سنگین خواهد شد، 5 میلیارد دلار زیان در سال 2015! سود سال 2014 گلنکور 2.3 میلیارد دلار بود.

ایوان گرازنبرگ، مدیرعامل گلنکور در پاسخ به این سوال که وضعیت سال 2016 را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت که قیمت‌ها از این پایین‌تر نمی‌آید، در واقع نمی‌تواند پایین‌تر بیاید زیرا عمده شرکت‌ها ورشکست و معادن تعطیل می‌شوند.

گلنکور با هدف مدیریت زیان، تولید بسیاری از معادن مرتبط با مس، روی، زغال سنگ را خود در نقاط مختلف تعطیل کرد.

خبر جالب برای معادن و صنایع معدنی ایران برنامه کاهش هزینه گلنکور در سال 2016 است. قرار است در اثر رشد بهره‌وری، هزینه تولید هر تن مس 24 درصد، هر تن روی 34 درصد و هر تن زغال سنگ 11 درصد نسبت به سال 2015 کاهش یابد!

در همین حال بلومبرگ در تحلیل عملکرد گلنکور اعلام کرد که نشانه‌هایی مبنی بر استاک مواد اولیه در بازار چین به چشم می‌خورد که می‌تواند منجر به بهبود بازار مواد اولیه در سال 2016 شود. این می‌تواند خبر خوبی برای بخش معدن و کامودیتی باشد.



بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا