در گفت‌وگوی کارشناس بازار سرمایه با تسنیم

دلایل اصلاح شاخص بورس اعلام شد

دلایل اصلاح شاخص بورس اعلام شد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بسیاری از شرکت‌ها در روزهای پایانی سال نیاز به نقدینگی دارند که این موضوع در کنار مواردی چون شناسایی سود توسط سهامداران، تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها و پرداخت عیدی بازنشستگان موجب افزایش فشار فروش سهام و اصلاح شاخص شده است.

علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که این روزها شاخص بورس در حال اصلاح و استراحت است گفت: در روزهای پایانی سال نیاز حقوقی‌های بزرگ به نقدینگی یکی از دلایلی است که موجب می شود شاخص بورس رشد چشمگیری نداشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌ها در روزهای پایانی سال نیاز به نقدینگی دارند که این موضوع موجب افزایش فشار فروش در بورس شده است که باید موضوعاتی چون شناسایی سود توسط سهامداران، تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها و نیز پرداخت عیدی بازنشستگان را به این عوامل افزود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با نهایی شدن مذاکرات هسته ای و نیز اجرایی شدن برجام رفته رفته شاهد بهبود شرایط اقتصادی هستیم که بخش زیادی از آن تحت تاثیر عوامل روانی است و این موضوع موجب شده تا چشم انداز مثبتی پیش روی بازار سهام قرار گیرد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا