معاون منابع طبیعی استان تهران:

منشاء گردوغبار تهران "شش" است

منشاء گردوغبار تهران

معاون منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اینکه گردوغبار تهران منشاء محلی و داخلی دارد، گفت: علت اصلی گردوغبار تهران، شهرستان ملارد در محدوده روستای "شش" به وسعت حدود ۶۰۰ هکتار است.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قاسم حقّانی امروز در نشست خبری سازمان منابع طبیعی استان تهران اظهار داشت: شهرستان ملارد کانون اصلی گردوغبار و فرسایش بادی در استان تهران است؛ به‌طوری که 70 هزار هکتار از اراضی این شهرستان  تحت‌تأثیر فرسایش بادی بوده و در تهران گردوغبار ایجاد می‌کند.

وی افزود: برای رفع این مشکل و  اجرای طرح بادشکن و کاشت گیاهان در اراضی شهرستان ملارد اعتباری از صندوق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص یافته و 9 هزار هکتار از اراضی آن بوته‌کاری شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به اینکه کانون بحرانی و اصلی گردوغبار ملارد در محدوده روستای "شش" به وسعت حدود 600 هکتار است، ادامه داد: اراضی کشاورزی این مناطق رها شده و مالکان آن به ما اجازه نمی دهند، عملیات مقابله با گردوغبار در این روستا اجرا شود.

وی افزود: اطراف فرودگاه امام را از دیگر کانون های آینده گردوغبار بوده زیرا این منطقه عاری از پوشش گیاهی است و کاهش بارندگی و افزایش دما این منطقه را  به سمت بیابانی شدن پیش می برد.

حقّانی گفت: برخی سازمان ها سه سال است که قول داده‌اند برای مهار کانون های بحرانی گردوغبار در استان تهران 15 میلیارد تومان اعتبار دهند اما اقدامی نکرده‌اند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا