قاری و مدرس قرائت قرآن:

نگاه آدم آهنی داشتن به کارگر غلط است

نگاه آدم آهنی داشتن به کارگر غلط است

قاری و مدرس قرائت قرآن گفت: اینکه عده ای تصور می کنند کارگران آدم آهنی هستند و باید کار کنند تا نمیرند نگاه اشتباهی است بلکه یک کارگر در صورتی که منش درستی داشته باشد می‌‌تواند پس از ساعات کاری چندین نفر را هدایت معنوی کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد ابوالقاسمی در پاسخ به اینکه با توجه به گستردگی فضای کار و تلاش در کشور، آیا کارگران می‌توانند در گسترش فرهنگ و مفاهیم قرآن در کشور مثمر ثمر باشد افزود: کارگران جدا از دیگر مردم نیستند. بخشی از زندگی کارگران با کار گرفته شده است. توجه به قرآن هیچ تضادی با کار افراد ندارد. کارگران بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند می‌توانند با توجه به بحث تلاوت، ترتیل و ... به سایر مردم بیاموزند پرداخت به قرآن یکی از ضروریات جامعه است.

قاری و داور بین‌المللی و مدرس قرائت قرآن بیان کرد: برخی تصور می‌کنند کارگران به واسطه شغلی که دارند، ربات هستند و باید مشغول کار کردن باشند و از سایر نیازهای زندگی غافل، اما واقعیت چنین نیست.

ابوالقاسمی ادامه داد: کارگران هم مانند سایر افراد تنها  هشت ساعت از وقت خود را مشغول کار کردن هستند و باقی وقت خود را می توانند صرف زیرساخت های اصلی زندگی از جمله قرآن و مفاهیم کنند.

وی با بیان اینکه در عرصه کار و امور فرهنگی بهره‌گیری از پتانسیل جامعه کارگری در جهت گسترش فرهنگ کارگری در حوزه فرهنگ قرآنی موثر است بیان کرد: اما نکته ای که نباید از آن غافل شویم این است که کارگران از سایر افراد جامعه جدا نیستند و باید در لحظه لحظه کار خود توجه کنند و انتقال دهنده یک فرهنگ خوب به اطرافیان خود باشند. یک کارگر زمانی که خوب کار می‌کند می‌تواند الگوی مناسبی برای اطرافیان خود باشد.

قاری و داور بین‌المللی و مدرس قرائت قرآن بیان کرد: ثمره خوب کار کردن رزق حلال است، رزق حلال در سایه توجه به امور معنوی امکان پذیر است. در گذشته نیز نگاه کهنسالان چنین بود. توجه به قرآن و احکام قرآنی بابت کسب روزی حلال را مدنظر داشتند.

وی در بیان پیشنهاداتی برای بهتر شدن چنین مسابقاتی گفت: تبلیغات در زمینه توسعه این چنین مسابقاتی بسیار اندک است. جامعه ای که عنوان کارگری را همراه دارد، قاری نامی زیادی دارد اما از آنجاکه تبلیغات کم است این دسته از افراد ناشناخته هستند.

این قاری و داور بین‌المللی افزود: اینکه عده ای تصور کنند کارگران آدم آهنی هستند و باید کار کنند تا نمیرند نگاه اشتباهی است. بلکه نگاه کارگران باید این باشد که کارگران کار کنند تا عبادت کنند. امیرالمومنین (ع) هم کارگر بودند. یک کارگر در صورتی که منش درستی داشته باشد می‌‌تواند پس از ساعات کاری چندین نفر را هدایت معنوی کند.

ابوالقاسمی گفت: اگر عده ای تصور می‌کنند که کارگران به دلیل داشتن دغدغه های کاری از توجه به امور معنوی و فرهنگی قرآنی غافل هستند سخت در اشتباهند.

 انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا