مشارکت خارجی‌ها در بازار فلزات چگونه باشد؟

مشارکت خارجی‌ها در بازار فلزات چگونه باشد؟

فولاد نیوز: حضور خارجی‌ها در بازار فلزات ایران چگونه باید باشد که در نهایت به نفع تولیدات داخلی باشد؟

به گزارش«فولاد نیوز»، محمدطاهر میرعشقی، عضو سابق هیات مدیره ماشین‌سازی پارس درباره عوامل موثر در قیمت فلزات گفت: قیمت دلار رابطه مستقیمی با قیمت فلزات دارد. هر مقدار که قیمت دلار بالا برود قیمت فلزات هم به تبع از آن بالا می‌رود و برعکس، هر مقدار که قیمت دلار کاهش پیدا کند قیمت فلزات هم کاهش پیدا خواهد کرد.
وی همچنین درباره قیمت فولاد عنوان کرد:نرخ این فلز بستگی به تقاضا دارد. هر مقدار که بازار ساخت‌وساز داخلی ما رونق بیشتری داشته باشد، تقاضا برای فولاد افزایش می‌یابد که اگر عرضه کم باشد، قیمت فولاد افزایش می‌یابد. اما وقتی ما هیچ پروژه‌ای نداشته باشیم که انجام دهیم قیمت فلزات و به خصوص فولاد افت خواهد کرد.
او در مورد مشارکت خارجی‌ها درتولیدات فلز در ایران نیز عنوان کرد: اگر قرار است خارجی‌ها بیایند ایران مشارکت کنند به نفع ما نخواهد بود و به ضرر ماست اما اگر برای تولیدات ما بازاری پیدا کنند بسیار کار خوبی خواهد بود.
او ادامه داد: در حال حاضر فکر نمی‌کنم خارجی‌ها در ایران مشارکتی داشته باشند. اگر کارخانه‌های داخلی ما راه بیفتد اصلاً این اتفاق بسیار خوب است ولی اگر کارخانه‌ها راه نیفتند اصلاً اتفاق خوبی نیست. چرا که خارجی‌ها به ایران که بیایند بازار خود را پیدا می‌کنند و محصولات را برمی‌دارند و می‌برند.
او در مورد تاثیر توافق هسته‌ای بر قیمت فلزات نیز عنوان کرد: هر موقع که این توافق کامل شد بعد از یک سال تغییر در قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا