همکاری با ایتالیایی‌ها برای تصاحب بازارها معدنی‌ها هیات ایتالیایی را همراهی می‌کنند

همکاری با ایتالیایی‌ها برای تصاحب بازارها معدنی‌ها هیات ایتالیایی را همراهی می‌کنند

فولاد نیوز: نایب رییس خانه معدن از دیدار فعالان بخش معدن با هیات اقتصادی ایتالیایی خبر داد و گفت: محور اصلی همکاری فعالان معدنی ایران با ایتالیایی‌ها تصاحب بازارها است.

به گزارش «فولاد نیوز»، محمدرضا بهرامن در گفت و گو با اقتصادنیوز اظهار کرد: پس از ورود هیات اقتصادی ایتالیایی به ایران فعالان بخش معدن و صنایع معدنی نیز همراه تیم اقتصادی این کشور در اتاق بازرگانی ایران حضور پیدا خواهند کرد و قرار است به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زمینه‌های همکاری دو طرف پرداخته شود.
او با بیان اینکه عمده سفرهای سیاسی و اقتصادی هیات‌های خارجی به ایران پس از توافق هسته‌ای، کشورهای اروپایی هستند، گفت: گرچه همکاری اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی پیش از این هم سابقه داشته اما پس از تحریم‌ها هم این کشورها تلاش دارند حضور فعال‌تری نسبت به گذشته داشته باشند. مخصوصا در حال حاضر که وضعیت سیاست و اجتماعی کشور شفاف‌تر شده است. زیرا قبلا به دلیل روابط پیچیده و محدود اقتصادی آنها به سختی می‌توانستند مجوز فعالیت در ایران را برخوردار باشند.
نایب رئیس خانه معدن گفت: این همکاری دو سویه است و اگرچه شرایط اقتصادی ایران مطلوب نیست اما فضای اقتصادی کشورهای اروپایی‌ هم مانند ایتالیا، اسپانیا و یونان نیز در مقطع کنونی بحرانی است.
او افزود: محور اصلی همکاری فعالان معدنی با ایتالیایی‌ها تصاحب بازارها است و همانطور که جریان‌ سیاسی اقتصاد را هدایت می‌کند این بار اقتصاد این کشور است که جریان سیاسی را به سمت ایران آورده است.
بهرامن با بیان اینکه حضور ایتالیایی‌ها در اغلب صنایع معدنی مانند فولاد بسیار مطرح بوده است، گفت: کشور ایتالیا در تحریم‌های ایران هم حضور داشته و در زمینه‌های صنعتی و معدنی به نحوی مجوزهای قانونی را برای همکاری به دست آورده است اما حالا که وزیر خارجه ایتالیا هم به همراه تیم اقتصادی‌شان به ایران آمده به نظر می‌رسد هدفمندتر از گذشته همکاری‌ها دنبال می‌کنند. همکاری ایران و اروپا انقدر برای دو طرف دارای منفعت است که آنها در بیشتر زمینه‌ها آمادگی همکاری با ایران را دارند. البته فعالیت معدنی ایتالیایی‌ها بیشتر در صنعت فولاد و سنگ‌های ساختمانی بوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود ایران باید به همکاری‌های خارجی روی خوش نشان داد و بخش معدن را متحول کرد. اواخر مهرماه خانه معدن چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی را برگزار می‌کند که امیدواریم بیشتر از سال‌های گذشته شرکت‌های صاحب تکنولوژی اروپایی‌ در این نمایشگاه حضور پیدا کند.
او افزود: ما فعالان عرصه بخش معدن نیز متقابلا تلاش داریم نیازهای خودمان را به شکل مطلوبی مطرح کنیم زیرا اگر حواس‌مان نباشد برای تحول بازارهای داخلی و صادراتی فرصت‌های بسیاری را از دست خواهیم داد.
در این جلسه که روز چهارشنبه هفته جاری بخش معدن و صنایع معدنی به همراه تیم اقتصادی ایتالیایی در اتاق بازرگانی ایران خواهند داشت، تشکل‌ها، نمایندگان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی حضور دارند تا به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه‌های معدنی بپردازند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا