بسته خبری؛

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در بسته خبری پیش رو، به بررسی مهم ترین اخبار بازار سرمایه در هفته ای که گذشت، پرداخته است.

سنا؛ بازار بدهی؛ تحقق یک رویا

به گزارش سنا، علی طیب‌نیا در نشست خبری خود به ایجاد مرجعی مسوول نسبت به ساماندهی بدهی‌های دولت خبر داد و افزود: قابلیت نقد شوندگی در بازار سرمایه و امکان وثیقه گذاشتن در بانک ها از جمله مزایای تبدیل بدهی‌های دولت به اوراق است. وزیر اقتصاد در ادامه سخنان خود افزون بر تشریح شرایط سخت اقتصاد ایران در دوران تحریم و فرصت‌های پیش‌روی آن با لغو تحریم‌ها، به موضوعاتی مانند نرخ ارز، کاهش نرخ سود بانکی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تمایل شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران پرداخت.

مشاهده کل خبر


سنا؛ ورود بیش از 200 سرمایه گذار خارجی در سال 94/ افزایش 12 برابری خریدها

محمدرضا محسنی در گفتگو با سنا از صدور 21 کد سرمایه گذاری خارجی در بهمن ماه و رشد بیش از 12 برابری خریدهای سهامداران خارجی در بازار سرمایه در پسابرجام خبر داد. مدیر عامل سمات تعداد سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران در سال 94 را بیش از 200 کد قلمداد کرد. بنا بر گفته‌های وی، نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 542 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

مشاهده کل خبر


سنا؛ افزایش قیمت سهام به دلیل تقاضای افراد حقیقی است/ حقوقی‌ها به دنبال تعدیل بازار

قاسم محسنی، در گفتگو با سنا، رشد تقاضا در بازار را به دلیل تقاضای سرمایه‌گذاران حقیقی دانست و افزود: اشخاص حقوقی که به دولت وابسته اند یا شبه دولتی هستند، در صورت افزایش تقاضا، اوراق بهادار بیشتری عرضه کرده تا قیمت ها تعدیل پیدا کنند. این عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق در ادامه سخنان خود به تشریح نوسانات بازار سرمایه، ریسک پذیری کمتر اوراق بهادار اسلامی و مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری پرداخت.

مشاهده کل خبر


سنا؛ تعادل در گرایشهای سفته بازانه به کمک دریافت مالیات

حسین عبده تبریزی، در گفتگو با سنا به عدم موفقیت بازار در اصلاح نرخ سود بانکی و ضرورت انجام این موضوع پرداخت. مشاور مدیریت و تأمین مالی وزیر راه و شهرسازی، مداخله بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در این فرآیند را ضروری اعلام کرد. او همچنین شرایط کلی بازارها به طور عام را در معرض گرایش سفته بازی ارزیابی کرد و افزود: سفته بازی در حد حفظ نقدینگی در بازار ضروری است، اما برای متعادل کردن این گرایشات مانند همه جای دنیا برای دوره نگهداری مالیات گذاشته شود.

مشاهده کل خبر


سنا؛ دچار بیش واکنشی نشویم/به افزایش قیمت نفت امیدواریم

علی رحمانی، در گفتگو با سنا ضمن اشاره به تداوم ورود نقدینگی‌های جدید به بازار سرمایه به دنبال بهبود شرایط اقتصادی با عملیاتی شدن برجام و رفع تحریم‌ها، به تشریح دلایل افزایش حجم معاملات و پیامدهای کاهش سود بانکی پرداخت. مدیرعامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران توافقات احتمالی میان عربستان و روسیه را زمینه‌ای برای بهبود بازار نفت بیان کرد.

مشاهده کل خبر

 

ایسنا؛ دوران رکود بورس به آخر رسیده است

مصطفی امید قائمی در ارزیابی وضعیت بورس با اجرایی شدن برجام و رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقال پول و جذب سرمایه‌گذار خارجی، اظهار داشت: رشد قیمت سهام شرکت‌ها می‌تواند زمینه رشد اقتصادی و بهبود وضعیت بازار را فراهم کند؛ اما برای اینکه بهبود وضعیت شرکت‌ها در صورت‌های مالی آنها نمایان شود به چندین ماه زمان نیاز است. مدیرعامل سابق فرابورس، روند بازار سرمایه را با توجه به اتفاقات رخ داده به سمت بهبود و همراه با افت و خیزهایی ارزیابی کرد.

مشاهده کل خبر


سنا؛ آینده بازار سرمایه بسیار روشن است

ابوالقاسم آقادوست در گفتگو با سنا، لازمه ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار بکر سرمایه ایران را در گرو ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و بازنگری در قوانین سرمایه‌گذاری خارجی دانست. این کارشناس بازار سرمایه، آینده اقتصاد ایران و به تبع آن بازار سرمایه را با اجرای برجام بسیار روشن ارزیابی کرد.

مشاهده کل خبر


ایکنا؛ موافقت کمیته فقهی سازمان بورس با معاملات گواهی سپرده کالا

مجید پیره از ابلاغ مصوبه انتشار اوراق اجاره برای تأمین مالی دولت از سوی کمیته فقهی سازمان بورس خبر داد. این کارشناس مالی اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به پرداخت بدهی دولت به طلبکاران خود از محل وجوه جمع‌آوری شده، افزود: مطابق دو الگویی که به تصویب کمیته فقهی رسید، دولت می‌تواند از محل دارایی‌های بخش خصوصی که طلبکارند تأمین مالی کند و طی فرایندی دیون خود را تسویه نماید.

مشاهده کل خبر


ایرنا؛ صعود قابل توجه بورس تهران پس از لغو تحریم‌‌ها

به گزارش نشریه اسپانیایی فینانساس، پایان تحریم‌ها و بازگشت ایران به صحنه اقتصاد جهانی نتایج شگرفی در بازار سرمایه بر جای گذاشته است؛ به گونه‌ای که در طی دوره یک ماهه رشد 16 درصدی داشته است. همچنین در همین دوره زمانی میزان معاملات در بازار سرمایه  از 50 میلیون دلار به بیش از 150 میلیون دلار در روز رسیده است.

مشاهده کل خبر


اقتصاد نیوز؛ تغییر استراتژی تولیدکنندگان فولاد دنیا/ افزایش صادرات و کاهش واردات فولاد در سال 94

با کاهش قیمت جهانی فولاد در دنیا بزرگترین غول‌های فولادی نیز استراتژی خود را تغییر داده‌اند و به سمت کاهش تولید حرکت می‌کنند. براساس آمارهای ایمیدرو، روند صادرات فولاد خام و محصولات فولادی طی ۱۰ ماهه امسال در ایران، از برنامه پیش‌بینی شده سال (۳ میلیون تن) فراتر رفته است. همچنین شرکت‌های فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال، ۳ میلیون و ۲۲۹ هزار تن فولاد خام و محصولات فولادی صادر کردند که در مقایسه با میزان صادرات مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

مشاهده کل خبر


بلومبرگ؛ تولید جهانی مس در مسیر ترقی

بر اساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، کشورهای دارای معادن مس، به رغم کاهش شدید قیمت این فلز در بازارها، سرمایه گذاری و به تبع آن ظرفیت تولید معادن خود را ۴.۵ درصد افزایش دادند. قیمت جهانی مس طی سال‌های اخیر با نوسانات شدیدی روبرو شده و از حدود ۱۰۱۴۰ دلار در تن طی ماه فوریه سال ۲۰۱۱ به حدود ۴۵۹۰ دلار طی روزهای اخیر رسیده است است.

مشاهده کل خبر

 

رویترز؛ رشد قیمت نفت زیر سایه کاهش دکل‌های امریکا

رشد قیمت نفت در دوشنبه هفته گذشته، ناشی از کاهش تعداد دکل‌های در حال استفاده آمریکا بوده است. تحلیلگران اما اعلام کرده‌اند که عرضه مازاد جهانی بازار نفت را همچنان ضعیف باقی نگاه خواهد داشت. انتظار می‌رود کاهش تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا در سال ۲۰۱۶ منجر به حمایت از قیمت نفت شود.

مشاهده کل خبر


سنا؛ بورس لندن و دویچه با هم ادغام می‌شوند

بورس لندن در راستای ایجاد رقبای جدید و کاهش هزینه‌های جاری، با بورس دویچه آلمان ادغام می‌شود و برای این معامله مبلغ 21 میلیارد پوند کنار گذاشت. هیأت مدیره و مدیران دو بورس معتقدند که این ادغام سبب ایجاد یک بازار پیشرو در اروپا با قابلیت همپوشانی هر دو بازار خواهد شد؛ لندن موجب تقویت صنایع ضعیف آلمان می‌شود و آلمان هم از موقعیت لندن برای ارتقا صنایع خود بهره می‌برد.

مشاهده کل خبر


سنا؛ روی کار آمدن رییس جدید، بازارهای نوظهور را سبزپوش کرد

در پی تغییر رییس کمیسیون قانون‌گذاری بازار چین، امید سرمایه گذاران و عکس‌العمل مثبت بازار نسبت به مدیر جدید موجب رشد شاخص‌ها در آسیا و به ویژه بازارهای نوظهور شد. افزایش اعتماد به بازار چین با روی کار آمدن لیو شیوئی که سابق بر این مدیر عامل بانک کشاورزی چین بوده است، موجب افزایش تعداد معاملات در بازار این کشور شده است.

مشاهده کل خبر


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا