سکه تحویل شهریور ۹۵، یک میلیون و ۶۶هزار تومان

سکه تحویل شهریور ۹۵، یک میلیون و ۶۶هزار تومان

در پی رشد نرخ دلار آزاد و قیمت طلای جهانی بهای سکه دیروز (سه شنبه) در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با افزایش مواجه شد.

 

روند صعودی اونس طلا در بازارهای جهانی و نرخ ارز در بازار نقدی موجب افزایش چهار سررسید بازار آتی سکه شد، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند امسال ۹۹۴ هزار تومان معامله شد که افزایش ۰/۹۲ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با قیمت یک میلیون و ۱۳ هزار تومان به فروش رسید و رشد ۰/۰۶ درصدی را به ثبت رساند.
سکه تحویل تیر ۹۵ نیز با قیمت یک میلیون و ۳۸ هزار تومان معامله و افزایش ۰/۶۶ درصدی روبه رو شد. همچنین سکه‌ تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۶۶هزار تومان معامله شد و افت۰/۷۲ درصدی را در این روز به ثبت رساند.
شایان ذکر است که در معاملات آتی روز گذشته سکه انعقاد ۱۱ هزار و ۱۱۸ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال در بورس کالای ایران را تجربه کرد.
همچنین در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۹۱ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه ۱۱ هزار تومان رشد داشته است.
هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۵۰۰، ۲۶۸ و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد، نرخ نیم سکه ۵ هزار تومان و ربع سکه ۳ هزار تومان افزایش یافته اما قیمت سکه گرمی تغییری را تجربه نکرد.
در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با رشد ۱۶تومانی ۳۴۸۲  تومان عرضه شد.
گفتنی است در بازار جهانی با کاهش ارزش سهام بازارهای اروپایی و تدوام ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا، قیمت طلا در معاملات امروز حدود یک درصد افزایش یافت، به طوری که دیروز هر اونس طلا در محدوده۱۲۲۴ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا