سرمایه گذاران خارجی بدنبال سرمایه گذاری در کارخانه های فولاد ایران

سرمایه گذاران خارجی بدنبال سرمایه گذاری در کارخانه های فولاد ایران

بهرام سبحانی مدیر عامل کارخانه فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در ایران از کاهش علاقه برای واگذاری سهام به سرمایه گذاران خارجی خبر داد اما در عین حال تأیید نمود مذاکراتی با سرمایه گذاران خارجی صورت گرفته است.

 

کارخانه های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان اعلام کردند در حال مذاکره با سرمایه گذاران خارجی هستند. مجتبی فریدونی مدیر سرمایه گذاری و امور سهام ذوب آهن طی مصاحبه ای در اصفهان از فروش سهام این کارخانه تولیدکننده فولاد طویل و سومین فولاد ساز بزرگ ایران در آینده ای نزدیک خبر داد.
فريدونی اعلام نمود كه صندوق بازنشستگی ذوب آهن در نظر دارد ١٧ درصد از سهام كارخانه سه ميليون و ششصد هزار تني ذوب آهن اصفهان كه در اختيار اين صندوق است را بر اساس توافق با دولت در طي سال جديد واگذار نمايد. صندوق سرمايه گذاری تامين اجتماعی نيز درصدد واگذاری ٢٢ درصد از سهام ٥٦ درصدی خود در اين شركت فولاد سازی است.
او افزود: مذاکرات با یک گروه ژاپنی و همچنین شرکت های خصوصی مانند اولمو (Olmo) فرانسه، اکسوتیکس (Exotix) انگلستان و نور (Noor) سوئیس یا در حال برگزاری و یا انجام شده است. براساس گفته های فریدونی : ذوب آهن علاقمند به خرید سهام و یا جذب مشارکت در این کارخانه از طریق بورس اوراق بهادار تهران است. ارزش سرمایه این کارخانه در بازار حدود 1 میلیارد دلار برآورد شده است، او همچنین گفت: لیستی هم برای عرضه در بورس اوراق بهادار لندن تهیه شده است.
بهرام سبحانی مدیر عامل کارخانه فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در ایران از کاهش علاقه برای واگذاری سهام به سرمایه گذاران خارجی خبر داد اما در عین حال تأیید نمود مذاکراتی با سرمایه گذاران خارجی صورت گرفته است. او افزود: این موضوع می تواند بر توسعه کارخانه ما تأثیر مثبتی داشته باشد که در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه اش فقط در بخش اصلی کارخانه واقع در اصفهان 2 , 7 میلیون تن است.  
مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: از طریق بورس اوراق بهادار تهران پیشنهادهائی از سوی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کارخانه فولاد هرمزگان (Hosco) واقع در جنوب ایران با ظرفیت تولید سالانه 5 , 1 میلیون تن اسلب دریافت کرده است که البته هنوز جوابی به سرمایه گذار علاقمند داده نشده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا